Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ORLEN szuka wykonawców serwisu lokomotyw w latach 2026–2028

inforail
11.08.2025 09:30
0 Komentarzy

ORLEN S.A. ogłosił zapytanie ofertowe dotyczące zawarcia trzyletniej umowy ramowej na serwis lokomotyw wykorzystywanych w terminalach paliw w Sokółce, Lublinie, Olszanicy, Żurawicy i Widełce.

Zamówienie obejmuje zarówno bieżące utrzymanie pojazdów, jak i prace awaryjne oraz szkolenia personelu.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są wymagania formalne i techniczne stawiane wykonawcom w przetargu ORLEN na serwis lokomotyw?
  2. Na jakie terminale paliw można składać oferty częściowe w ramach tego postępowania?
  3. Jakie kryterium będzie decydujące przy wyborze wykonawcy?
Lokomotywa Orlen
Lokomotywa Orlen

Zakres usług

Przewidziane w zamówieniu prace obejmują:

  • bieżące utrzymanie lokomotyw zgodnie z zatwierdzoną Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU),
  • wykonywanie rewizji UDT zbiorników ciśnieniowych powietrza,
  • serwis w trybie ryczałtowym oraz usuwanie awarii w czasie nie dłuższym niż 12 godzin od zgłoszenia,
  • dostawę materiałów eksploatacyjnych (m.in. oleje, smary, płyny chłodnicze, filtry, klocki hamulcowe),
  • okresowe szkolenia, pouczenia i egzaminy drużyn manewrowych,
  • prowadzenie wymaganej dokumentacji zgodnie z przepisami.

Wykonawca będzie odpowiedzialny za zapewnienie materiałów, sprzętu oraz utylizację odpadów powstałych w trakcie prac, a także przestrzeganie zasad BHP, przepisów ochrony środowiska i wymagań ORLEN S.A.

Terminale objęte kontraktem

Umowa obejmuje obsługę lokomotyw stacjonujących w pięciu terminalach paliw:

  1. TP Sokółka – m.in. lokomotywy 401Da152 (1974 r.) i 409Da675 (1969 r.),
  2. TP Lublin – lokomotywa T448p (1984 r.),
  3. TP Olszanica – lokomotywa 401Da (1974 r.),
  4. TP Żurawica – m.in. SM42 (1992 r.) i TGM-40S (1990 r.),
  5. TP Widełka – lokomotywa SM42-2504 (1979 r.).

Każdy terminal stanowi odrębną pozycję przetargową – oferty można składać częściowo.

Warunki udziału i termin realizacji

Umowa obowiązywać będzie od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2028 r.. Wykonawcy muszą m.in. wykazać doświadczenie w podobnych pracach, posiadać kwalifikowaną kadrę, zapewnić 24-miesięczną gwarancję na usługi i materiały oraz spełnić wymagania formalno-techniczne określone w dokumentacji przetargowej.

Oferty należy składać wyłącznie poprzez platformę ORLEN Connect w formie formalno-technicznej oraz handlowej, zgodnie z określonymi kryteriami. Preferowany termin ważności oferty to trzy miesiące od jej złożenia.

Procedura wyboru

Zgłoszenia zostaną ocenione w trzech etapach:

  1. Weryfikacja formalna – sprawdzenie kompletności dokumentów.
  2. Ocena techniczna – zgodność z wymaganiami merytorycznymi.
  3. Ocena handlowa – analiza cen i warunków płatności.

Decydującym kryterium będzie najniższa wartość oferty spełniającej wszystkie wymagania.

Komentarze