Operacyjnie łatwiejsze czyli jaką przewagę ma skład wagonowy nad ED250
W nadchodzącym sezonie letnim PKP Intercity planuje wprowadzić na najbardziej obciążone trasy pociągi o znacznie większej pojemności.
Jak poinformował prezes spółki Janusz Malinowski, w okresie wakacyjnym na linii E65 (Warszawa – Trójmiasto – Gdynia) pojawią się składy zdolne pomieścić nawet tysiąc pasażerów.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego PKP Intercity zdecydowało się zastępować pociągi Pendolino składami wagonowymi w sezonie wakacyjnym?
- Jakie ograniczenia infrastrukturalne uniemożliwiają kursowanie Pendolino w podwójnej trakcji?
- W jaki sposób zmiany w rozkładzie i wydłużone relacje połączeń mają poprawić obsługę ruchu turystycznego w wakacje?
Pociągi o większej pojemności zastąpią Pendolino
Prezes Malinowski zapowiedział, że w ramach dostosowania oferty do sezonowych potoków pasażerskich, spółka zamierza wprowadzić składy wagonowe z lokomotywami zamiast niektórych pociągów kategorii EIP (Pendolino).
– W okresie wakacyjnym będziemy uruchamiali pociągi na ciągu E65 oferujące po tysiąc miejsc. Może się zdarzyć, że pociągi Pendolino zostaną zastąpione składami rozwijającymi prędkość 200 km/h, ale mogącymi zabrać znacznie więcej pasażerów – wyjaśnił Malinowski.
Taka decyzja ma charakter zarówno operacyjny, jak i inwestycyjny. Celem jest zapewnienie większej liczby miejsc siedzących w pociągach kursujących w najbardziej popularnych kierunkach turystycznych.
Pendolino nie pojedzie w podwójnej trakcji
Jak doprecyzował wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, ograniczenia w stosowaniu podwójnych składów Pendolino wynikają z parametrów infrastruktury i dużej mocy jednostek.
– Nie możemy wszędzie jeździć w podwójnej trakcji. To pociąg dużych prędkości, dlatego potrzebuje odpowiedniego zasilania, a takich odcinków nie mamy jeszcze w całym kraju – tłumaczył Malepszak.
Zamiast tego, PKP Intercity będzie częściej uruchamiało klasyczne pociągi wagonowe, takie jak „Jantar”, które – mimo braku wysokich prędkości – pozwalają przewieźć znacznie większą liczbę podróżnych.
– Wolimy uruchomić pociąg Jantar z 14 wagonami i lokomotywą, który może zabrać na pokład nawet 900 osób, niż podwójne Pendolino. Jest to również rozwiązanie prostsze operacyjnie – podkreślił wiceminister.
Zmiany obejmą również wydłużone relacje
Jak zapowiedział Malepszak, w okresie wakacyjnym niektóre połączenia będą miały wydłużone relacje.
– Przykładowo, jeśli poza sezonem kursuje pociąg EIP relacji Kraków–Warszawa, to w wakacje zostanie zastąpiony składem jadącym dalej – z Krakowa przez Warszawę i Trójmiasto aż do Helu. W ten sposób obsłużymy kierunki turystyczne, do których Pendolino nie dojeżdża. Do Helu Pendolino nie pojedziemy – wyjaśnił wiceminister infrastruktury.
Kolej gotowa na lato
PKP Intercity przygotowuje się do wakacyjnego szczytu przewozowego, planując zarówno większą pojemność pociągów, jak i nowe relacje sezonowe. Spółka kontynuuje również inwestycje w modernizację taboru, by w kolejnych latach móc obsługiwać coraz większą liczbę pasażerów na trasach o rosnącym natężeniu ruchu.
Wszystkie zmiany mają na celu zwiększenie dostępności i komfortu podróży, szczególnie w okresie, gdy liczba pasażerów PKP Intercity regularnie przekracza milion tygodniowo.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze