Oferty na piętrusy dla PKP Intercity szczegółowo analizowane. Wiemy kiedy zapadanie decyzja
PKP Intercity zbliża się do rozstrzygnięcia jednego z najważniejszych przetargów w swojej historii. Jak poinformował prezes spółki Janusz Malinowski, jeszcze w sierpniu zapadnie decyzja dotycząca wyboru wykonawcy piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które będą obsługiwać najbardziej uczęszczane trasy dalekobieżne w kraju.
Postępowanie na dostawę i wieloletnie utrzymanie piętrowych pociągów cieszyło się dużym zainteresowaniem. W wyznaczonym terminie oferty złożyły dwie polskie spółki: Alstom Polska i Stadler Polska. Obie firmy mają doświadczenie w produkcji taboru kolejowego i oferują pojazdy spełniające wysokie standardy techniczne.
Rozkład jazdy:
- Która z firm – Alstom Polska czy Stadler Polska – ma większe szanse na realizację kontraktu?
- Jakie kryteria są najważniejsze przy wyborze wykonawcy piętrowych pociągów?
- Kiedy nowe składy mogłyby rozpocząć kursowanie na trasach krajowych?
W sierpniu poznamy zwycięzcę
Zamówienie obejmuje 42 piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne z możliwością rozszerzenia kontraktu o kolejne 30 składów. To pierwsze tego typu pojazdy w Polsce dedykowane do obsługi połączeń dalekobieżnych i zarazem największe zamówienie tego rodzaju w historii PKP Intercity.
Prezes Janusz Malinowski zaznaczył, że analiza złożonych ofert jest bardzo złożona. Każda z nich liczy ponad tysiąc stron, dlatego konieczne jest dokładne sprawdzenie i porównanie szczegółów technicznych oraz kosztowych. – Myślę, że potrwa to około trzech tygodni; w sierpniu będzie decyzja – zapowiedział szef przewoźnika w rozmowie z PAP.
Nowoczesność i pojemność – pociągi na najważniejsze trasy
Nowe piętrowe składy mają kursować na najpopularniejszych trasach krajowych, takich jak Warszawa – Gdańsk, Warszawa – Wrocław, Warszawa – Kraków, Warszawa – Łódź czy Warszawa – Białystok. Każdy skład będzie mógł przewieźć co najmniej 480 pasażerów. Pociągi zostaną wyposażone w klimatyzację, WiFi, gniazdka elektryczne, strefy ciszy, przestrzeń dla dzieci, miejsca na rowery i bagaże oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
Planowany zakup ma nie tylko zwiększyć komfort podróży, ale również znacznie poprawić przepustowość na najczęściej uczęszczanych trasach. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom piętrowe składy mają stanowić realną alternatywę dla transportu samochodowego i lotniczego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze