Odpowiedź Ceskich Drah na zapowiedzi RegioJet? Do Polski mamy jeździć pociągami ComfortJet
Czeski narodowy przewoźnik kolejowy – České dráhy – ogłosił postępowanie na dostawę kolejnych 10 nowoczesnych jednostek typu push-pull ComfortJet.
Decyzja ta wynika z bardzo pozytywnych opinii pasażerów i partnerów zagranicznych, jakie napłynęły jeszcze przed pełnym wdrożeniem nowych składów do eksploatacji.
Rozkład jazdy:
- Ile nowych jednostek ComfortJet planują zakupić České dráhy i ile z nich stanowi opcję?
- W jakich krajach nowe składy będą dopuszczone do ruchu?
- Jaka jest szacunkowa wartość kontraktu na dostawę 10 pociągów ComfortJet?
Komfort, szybkość i interoperacyjność
Nowe zestawy ComfortJet mają liczyć 9 wagonów i oferować około 550 miejsc siedzących, w tym 100 w klasie pierwszej. Składy zostaną dostosowane do prędkości 230 km/h i homologowane do ruchu w wielu krajach Europy: w Czechach, Niemczech, Austrii, Danii, na Słowacji, Węgrzech i w Polsce.
Jednostki będą mogły kursować w systemie push-pull, czyli jako składy sterowane czołowym wagonem sterowniczym współpracującym z lokomotywą – w tym przypadku Siemens Vectron. To rozwiązanie umożliwia szybszą zmianę kierunku jazdy na stacjach końcowych i zwiększa elastyczność w obsłudze tras międzynarodowych.
Gwarantowane i opcjonalne zamówienia
– Już teraz otrzymujemy pozytywne sygnały zarówno od pasażerów, jak i od partnerów zagranicznych. Widać, że nowoczesne składy w konfiguracji push-pull mają ogromny potencjał dla dalszego rozwoju połączeń międzynarodowych. Dlatego ogłosiliśmy przetarg na dostawę kolejnych 10 jednostek. Trzy z nich zamawiamy na pewno, a pozostałe siedem będzie stanowiło opcję, którą wykorzystamy, gdy pojawią się nowe możliwości przewozowe – podkreślił Jiří Ješeta, członek zarządu i wiceprezes ds. przewozów pasażerskich w ČD.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wartość całego kontraktu szacowana jest na 8 miliardów koron czeskich. Obejmuje on nie tylko dostawę 10 kompletów pociągów, ale także pakiet części zamiennych i elementów wymiennych systemu konstrukcyjnego.
Pociągi dla nowych połączeń międzynarodowych
Nowe jednostki mają obsługiwać najbardziej oblegane trasy dalekobieżne i międzynarodowe. České dráhy chcą w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na rynku Europy Środkowej i Północnej, oferując pasażerom wysoki komfort podróży, większą przepustowość i krótszy czas przejazdu.
Komentarze