NS zamawia 36 nowych pociągów FLIRT od Stadlera. Zostaną wyprodukowane w Polsce
Holenderski przewoźnik kolejowy Nederlandse Spoorwegen (NS) podpisał z firmą Stadler wieloletnią umowę ramową na dostawę 36 nowych pociągów FLIRT przeznaczonych do obsługi połączeń regionalnych.
Nowy tabor ma zwiększyć przepustowość oraz komfort podróżnych w dynamicznie rozwijającej się sieci kolejowej w Holandii. Co ważne – wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w Polsce, w zakładach Stadlera w Siedlcach. Pierwsze składy wyjadą na trasy w 2030 roku.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla przewozów pasażerskich w Holandii ma przynieść zakup 36 nowych pociągów FLIRT przez NS?
- W jaki sposób modułowa konstrukcja pociągów FLIRT wpływa na ich uniwersalność w ruchu regionalnym i międzyregionalnym?
- Dlaczego produkcja nowych jednostek FLIRT w zakładach Stadlera w Siedlcach jest istotna dla polskiego sektora kolejowego?
36 nowych pociągów dla rosnącego rynku kolejowego
Zamówienie obejmuje 18 czteroczłonowych i 18 sześcioczłonowych jednostek FLIRT. Przewoźnik planuje dzięki nim zwiększyć możliwości przewozowe i przygotować się na dalszy wzrost liczby pasażerów w kolejnych latach. Umowa jest kolejnym etapem wieloletniej współpracy NS i Stadlera.
Potrzebujemy niezawodnych i nowoczesnych pociągów
Prezes NS Wouter Koolmees podkreślił, że nowe pociągi mają kluczowe znaczenie dla przyszłości transportu publicznego w Holandii:
„Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę ze Stadlerem i wprowadzić nowe pociągi typu sprinter. Ważne jest dla nas, aby były to pojazdy niezawodne, nowoczesne i dopasowane do różnych tras. Dzięki temu jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość i zmieniające się potrzeby pasażerów.”
FLIRT: modułowy, wszechstronny i komfortowy
Stadler podkreśla, że nowa generacja FLIRT dla NS to pojazdy o dużej elastyczności i wysokim standardzie. Jak wyjaśnia Ansgar Brockmeyer, szef marketingu i sprzedaży w Stadlerze:
„NS poszukiwały nowoczesnego pojazdu, który sprawdzi się w ruchu lokalnym, ale może być również wykorzystywany jako pociąg międzyregionalny. Modułowy koncept FLIRT idealnie spełnia te założenia.”
Pociągi zostały zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów:
- jasne, przestronne wnętrza,
- dużo miejsca na bagaż, wózki dziecięce i rowery,
- przejrzysty układ z dobrą widocznością,
- wyznaczone strefy dla osób o ograniczonej mobilności,
- nowoczesny system informacji pasażerskiej,
- oświetlenie automatycznie dostosowujące barwę i intensywność światła do warunków na zewnątrz, pory dnia i pory roku.
To kolejny krok w rozwoju popularnej rodziny FLIRT – Stadler sprzedał już ponad 3 tys. tych jednostek w 24 krajach, z czego 134 jeżdżą obecnie w Holandii.
Produkcja w Polsce, projektowanie w Czechach
Nowa flota dla NS powstanie częściowo w Czechach i Polsce:
- projektowanie – zakład Stadlera w Pradze,
- produkcja – fabryka Stadlera w Siedlcach.
To wyróżnienie dla polskiego zakładu, który od lat jest jednym z kluczowych centrów produkcyjnych Stadlera w Europie.
Nowe pociągi na torach od 2030 roku
Według planów, pierwsze jednostki FLIRT trafią na holenderskie tory w 2030 roku. Dzięki nowej flocie NS znacznie zwiększy przepustowość swojej sieci i podniesie standard podróży milionów pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok








Komentarze