Nowym torem między Warką a Dobieszynem. Ale jeszcze nie 160 km/h
Od poniedziałku (8 stycznia 2021 roku) na trasie kolejowej Warszawa-Radom, między Warką a Dobieszynem, pociągi pojadą pierwszym nowym torem.
To efekt prowadzonej modernizacji linii kolejowej nr 8 – poinformował rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Karol Jakubowski.
Jazdy zapoznawcze
Na odcinku od Warki do Dobieszyna gotowe są dwa tory i sieć trakcyjna. Codziennie maszyniści Kolei Mazowieckich wykonują jazdy zapoznawcze dla bezpiecznego prowadzenia ruchu – powiedział rzecznik. Dodał, że nowym torem pociągi pojadą już 8 lutego. Jazda po dobudowanym torze, na dotychczas jednotorowym odcinku, będzie wprowadzona po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – zaznaczył Jakubowski.
Gotowe są już także stacja Dobieszyn i przystanki Strzyżyna oraz Grabów nad Pilicą. Dostosowano je do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Powstały pochylnie, ścieżki naprowadzające. Zamontowano wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Wyższa konstrukcja i antypoślizgowa nawierzchnia umożliwią wygodne wsiadanie do pociągów – przekazał rzecznik.
Prace trwają
Dodał, że kontynuowane są też prace na dalszym odcinku linii kolejowej, z Dobieszyna do Radomia.
Od Dobieszyna do stacji Bartodzieje układane są podkłady i szyny. Między Warką a Radomiem jest już 68 km nowych torów. Wykonawca wiesza sieć trakcyjną – poinformował Jakubowski.
Nad rzeką Radomką gotowa jest betonowa przeprawa. „To dwie bliźniacze konstrukcje o długości 62 metrów i ponad 5 metrów szerokości przęsła. Do ich powstania użyto 162 tony stali i 725 m sześc. betonu, czyli około 80 betoniarek” – zaznaczył rzecznik PKP PLK.
Rozpoczęły się także prace przy wiadukcie na ul. Kozienickiej w Radomiu. Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejscu powstanie zupełnie nowa konstrukcja. Pod obiektem będą też nowe tory. Wykonawca planuje zakończyć prace w trzecim kwartale.
Inwestycja za 645 mln zł
Przebudowa odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom będzie kosztowała ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Udostępnienie trasy między Warką a Radomiem przewidywane jest w połowie 2021 roku.
Rzecznik podkreślił, że po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza. Dwa tory na całej trasie z Radomia do Warszawy zapewnią sprawne podróże. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze