Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowym torem między Warką a Dobieszynem. Ale jeszcze nie 160 km/h

inforail
07.02.2021 08:45
0 Komentarzy

Od poniedziałku (8 stycznia 2021 roku) na trasie kolejowej Warszawa-Radom, między Warką a Dobieszynem, pociągi pojadą pierwszym nowym torem.

To efekt prowadzonej modernizacji linii kolejowej nr 8 – poinformował rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Karol Jakubowski.

Jazdy zapoznawcze

Na odcinku od Warki do Dobieszyna gotowe są dwa tory i sieć trakcyjna. Codziennie maszyniści Kolei Mazowieckich wykonują jazdy zapoznawcze dla bezpiecznego prowadzenia ruchu – powiedział rzecznik. Dodał, że nowym torem pociągi pojadą już 8 lutego. Jazda po dobudowanym torze, na dotychczas jednotorowym odcinku, będzie wprowadzona po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – zaznaczył Jakubowski.

Gotowe są już także stacja Dobieszyn i przystanki Strzyżyna oraz Grabów nad Pilicą. Dostosowano je do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Powstały pochylnie, ścieżki naprowadzające. Zamontowano wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Wyższa konstrukcja i antypoślizgowa nawierzchnia umożliwią wygodne wsiadanie do pociągów – przekazał rzecznik.

Prace trwają

Dodał, że kontynuowane są też prace na dalszym odcinku linii kolejowej, z Dobieszyna do Radomia.

Od Dobieszyna do stacji Bartodzieje układane są podkłady i szyny. Między Warką a Radomiem jest już 68 km nowych torów. Wykonawca wiesza sieć trakcyjną – poinformował Jakubowski.

Nad rzeką Radomką gotowa jest betonowa przeprawa. „To dwie bliźniacze konstrukcje o długości 62 metrów i ponad 5 metrów szerokości przęsła. Do ich powstania użyto 162 tony stali i 725 m sześc. betonu, czyli około 80 betoniarek” – zaznaczył rzecznik PKP PLK.

Rozpoczęły się także prace przy wiadukcie na ul. Kozienickiej w Radomiu. Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejscu powstanie zupełnie nowa konstrukcja. Pod obiektem będą też nowe tory. Wykonawca planuje zakończyć prace w trzecim kwartale.

Inwestycja za 645 mln zł

Przebudowa odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom będzie kosztowała ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Udostępnienie trasy między Warką a Radomiem przewidywane jest w połowie 2021 roku.

Rzecznik podkreślił, że po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza. Dwa tory na całej trasie z Radomia do Warszawy zapewnią sprawne podróże. (PAP)

Komentarze