Nowy rozkład jazdy pociągów: Koleje Małopolskie z połączeniami do Zakopanego i Popradu

Wydłużenie linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 do Oświęcimia i dodatkowe kursy na trasach SKA1 i SKA3.
To najważniejsze zmiany wprowadzane w nowym rocznym rozkładzie samorządowego przewoźnika Koleje Małopolskie, który wejdzie w życie 10 grudnia br.
Zmiany dla pasażerów na Liniach SZybkiej kolei Aglomeracyjnej
Jak poinformowały Koleje Małopolskie, zmiany w rozkładzie jazdy 2023/24 będą wynikać nie tylko z prowadzonych robót torowych, ale również z modyfikacji oferty przewozowej na kolejny rok przez przewoźników i organizatorów przewozów.
Największą modyfikacją będzie wydłużenie do Oświęcimia relacji wszystkich pociągów SKA2, dotychczas kursujących z Krakowa do stacji Podbory Skawińskie i Przeciszów. Staje się to możliwe dzięki zakończeniu prac torowych prowadzonych na linii kolejowej nr 94 pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem.
Zgodnie z zapowiedziami, od niedzieli po trasie Kraków Główny – Skawina – Brzeźnica – Spytkowice – Zator – Przeciszów – Oświęcim codziennie będzie kursować 19 par połączeń z częstotliwością co 60 minut w godzinach od 4.00 do 22.00. Oznaczać to ma dwukrotne zwiększenie oferty do stacji i przystanków zlokalizowanych na odcinku Podbory Skawińskie – Przeciszów oraz przywrócenie po wieloletniej przerwie obsługi przystanków Włosienica oraz Dwory.
Wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy 2023/24 uzupełniona zostanie oferta w ramach połączeń SKA1 na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia. Pociągi mają tam jeździć co 30 minut pomiędzy godziną 10.00 a 14.00; do tej pory pociągi w tych godzinach jeździły pomiędzy Krakowem a Wieliczką co 60 minut. Po zmianie, co pół godziny składy będą kursować od 6.00 do 18.00.
Z kolei na trasie SKA3 zostaną uruchomione cztery dodatkowe kursy, które zapewnią kursowanie pociągów na trasie Kraków Główny – Trzebinia – Oświęcim co 60 minut przez cały dzień.
W nowym rozkładzie jazdy na terenie województwa małopolskiego uruchomionych zostanie kilka nowych przystanków kolejowych. Pociągi Kolei Małopolskich zatrzymają się na dwóch z nich: Chabówka Stadion na linii kolejowej nr 99 pomiędzy stacją Chabówka a przystankiem Rokiciny Podhalańskie oraz Nowy Sącz Gorzków na linii kolejowej nr 96 pomiędzy przystankiem Nowy Sącz Jamnica a stacją Nowy Sącz.
Jednocześnie zmieni się dotychczasowa nazwa przystanku Dziadówki na linii kolejowej nr 8, zlokalizowanego pomiędzy stacjami Miechów i Tunel. Od niedzieli będzie on nosił nazwę Pstroszyce.
Zgodnie z docelową koncepcją funkcjonowania tras w ramach sieci Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy uruchomione zostaną pierwsze kursy w ramach tras SKA2 i SKA3 w połączonych relacjach Tarnów – Kraków – Trzebinia – Oświęcim oraz Sędziszów – Kraków – Skawina – Oświęcim. Zmiana obejmie siedem kursów SKA2 oraz sześć kursów SKA3.
Do Zakopanego
W nowym rozkładzie od 26 grudnia powróci sezonowy pociąg „Luxtorpeda”, kursujący między Krakowem Głównym i Zakopanem. Ma to być możliwe dzięki zakończeniu prac modernizacyjnych na linii prowadzącej do stolicy Tatr. Pociąg będzie odjeżdżał z Krakowa o godz. 6.13 i przyjeżdżał do Zakopanego o godz. 9.11. Droga powrotna: Zakopane (odj. 18.52) – Kraków Główny (przyj. 21.36).
Po półtorarocznej przerwie spowodowanej przebudową stacji kolejowej w Zakopanem i koniecznością korzystania ze stacji tymczasowej na Spyrkówce, pociąg ponownie dotrze do centrum miasta, umożliwiając przesiadkę na połączenia komunikacji lokalnej.
Do Popradu
Od 30 grudnia ponownie ruszy „Beliansky Express” z Muszyny do zlokalizowanej po słowackiej stronie Tatr miejscowości Poprad. Podobnie jak w okresie wakacyjnym, pociąg ten ma kursować w weekendy dwa razy w ciągu dnia i będzie skomunikowany z połączeniami z Krakowa i Krynicy-Zdrój.
W okresie od 10 do 22 grudnia, w związku z końcowym etapem prac torowych na odcinkach Podbory Skawińskie – Brzeźnica oraz Dwory – Oświęcim i koniecznością prowadzenia na tych odcinkach ruchu pociągów po jednym torze, pociągi SKA2 na odcinku Kraków Główny – Skawina – Oświęcim będą kursować według zmienionych godzin kursowania.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze