Nowy most kolejowy nad Pilicą; pociągi pojadą 120 km/h
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przebudowę mostu nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim.
Nowa konstrukcja na wzmocnionych podporach zapewni sprawne połączenia dalekobieżne Kraków – Warszawa, Szczecin – Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz połączenia regionalne Łódź – Drzewica. Zadanie o wartości 13,5 mln zł jest realizowane ze środków budżetowych.
Będą sprawniejsze podróże
Efektem inwestycji będzie zapewnienie sprawnych i bezpiecznych przejazdów na odcinku między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, którędy codziennie kursują składy pasażerskie i towarowe – to pociągi regionalne Łódź Fabryczna – Drzewica i dalekobieżne np. Kraków Główny – Warszawa Gdańska, Kraków Główny – Poznań Główny, Kraków Główny – Szczecin Główny, Kraków Główny – Gdynia Główna.
Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa równoległe mosty. Jeden z nich na linii w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku.
Dzięki podpisanej umowie będzie także nowa konstrukcja na sąsiednim obiekcie – „równoległej” linii w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22). Nowy most będzie podobny do sąsiedniego kratownicowego. Przewidziane prace pozwolą na podniesienie prędkości przejazdu pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 100 km/h), a towarowych 100 km/h (obecnie 80 km/h).
Stara konstrukcja 170-metrowego mostu zostanie zdemontowana. Filary i przyczółki będą wzmocnione. Na nich ustawione zostaną nowe przęsła. Następnie ułożony będzie nowy tor i wywieszona sieć trakcyjna. Zadanie jest realizowane w formule „projektuj i buduj”. Po fazie projektowej, rozpoczęcie budowy przewidziano w II połowie 2022 roku. Zakończenie inwestycji będzie na koniec 2023 r.
Lepsze podróże między Łódzkiem a Mazowieckiem
Prace są kontynuacją robót na linii z Tomaszowa Mazowieckiego przez Radzice do Radomia. Dla podróżnych m.in. poprawiono już warunki obsługi na przystankach Tomaszów Mazowiecki, Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice.
PLK na trasie łączącej woj. łódzkie i woj. mazowieckie wykonują także prace torowe oraz wymieniają sieć trakcyjną, co przyczynia się do poprawy warunków przejazdu pociągów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze