Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowosądecka firma z lokomotywą z Bydgoszczy; pierwszą która zaliczyła testy nowego ETCS

inforail
02.06.2023 10:15
0 Komentarzy

Orion Rail Logistics Sp. z o.o. to kolejny przewoźnik włączył do swojej floty lokomotywy Gama produkowane przez PESA Bydgoszcz SA. 

Jest to przewoźnik kolejowy obecny na rynku od 1997 roku. Spółka rozpoczęła modernizację taboru i inwestuje w nowoczesne, ekologiczne i bezpieczne pojazdy.

Modernizacja taboru

„ – W procesie modernizacji taboru  staramy się współpracować z polskimi, sprawdzonymi firmami. Analiza rynku wykazała, że lokomotywy Gama spełniają nasze oczekiwania. Podjęliśmy rozmowy z Pesa. Co dla nas ważne – bydgoska spółka dostarczyła lokomotywę w bardzo krótkim terminie od podpisania umowy.  Od 26 maja pierwsza Gama w naszej flocie realizuje już regularne przewozy.  Lokomotywa potwierdziła swoje wysokie parametry techniczne i komfortowe warunki pracy – powiedział Krzysztof Warchoł – właściciel Firmy ORION. 

„- Współpracujemy z firmą Orion od wielu lat. Przez ten czas Firma dała się poznać jako rzetelny i sprawdzony partner.  Bardzo się cieszymy, iż w związku z modernizacją swojej floty Firma ORION wybrała właśnie lokomotywę PESY. Jesteśmy pewni, że jest to dobry wybór z którego nasz klient będzie w pełni zadowolony oraz liczymy na dalszy rozwój naszej współpracy opartej o nowoczesne, ekonomiczne i bezpieczne lokomotywy.” – powiedział Piotr Rościszewski, Kierownik Sprzedaży Rynku Lokomotyw PESA Bydgoszcz.

Nowosądecka spółka zamówiła w Pesa czteroosiową lokomotywę elektryczną Gama 111Eo.

Jest to elektryczna lokomotywa 4-osiowa o mocy 5 600 kW zasilana napięciem 3 kV DC. Lokomotywa posiada nowoczesny napęd z 2 przekształtnikami trakcyjnymi chłodzonymi cieczą̨ i 4 falownikami, na każdy silnik trakcyjny oddzielnie. Wyposażona jest w hamulec elektrodynamiczny odzyskowy i oporowy. Przeniesienie siły pociągowej z wózków na pudło odbywa się̨ za pomocą̨ skośnych cięgieł trakcyjnych. Lokomotywa przeznaczona jest do prowadzenia pociągów z prędkościami do 160 km/h.

To pierwsza polska lokomotywa, która bez żadnych problemów zaliczyła wszystkie testy nowego systemu ETCS i otrzymała, wydane przez UTK, dopuszczenie systemów bezpieczeństwa.

Komentarze