Nowe perony na trasie z Siedlec do Terespola
inforail
06.08.2014 14:08
0 Komentarzy
Nowe perony na trasie z Siedlec do Terespola
Pasażerowie mogą już korzystać z nowego peronu na stacji Łuków Zapowiednik –poinformował rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mirosław Siemieniec. W przyszłym tygodniu oddany do użytku zostanie drugi obiekt w tej lokalizacji. W ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Siedlce –Terespol trwają również intensywne prace w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim. Unowocześnienie ponad 30 przejazdów, 9 peronów, 6 nastawni, 4 wiaduktów oraz 2 podziemnych przejść i kładki dla pieszych zakłada projekt modernizacyjny linii kolejowej Siedlce –Terespol. Inwestycja obejmuje także roboty torowe, po zakończeniu których pociągi na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h (osobowe) i 120 km/h (towarowe). Poprawi się również płynność ruchu kolejowego. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa dzięki budowie bezkolizyjnych przejazdów kolejowo-drogowych oraz zamontowaniu monitoringu na każdej stacji oraz na przejazdach.
Nowe perony w Łukowie
Prace realizowane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. koncentrują się przede wszystkim na terenie Siedlec, Łukowa i Międzyrzeca Podlaskiego. Roboty są prowadzone etapowo, aby ograniczenia w ruchu kolejowym były jak najmniejsze.
W Łukowie Zapowiedniku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały już do eksploatacji peron nr 1, na którym niebawem pojawi się mała infrastruktura, czyli wiaty, ławki itp. – Na końcowe odbiory czeka peron nr 2, który planujemy udostępnić pasażerom w następnym tygodniu –informuje Marta Guz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. –Na etapie wykończeniowym jest peron nr 2 w Łukowie, gdzie wykonawca kładzie kostkę brukową i przygotowuje się do instalacji wiat –dodaje.
PLK zaplanowały w Łukowie również modernizację dwóch przejazdów. Prace przy ul. Wschodniej są zakończone, a wykonawca przygotowuje się do finalnych odbiorów. Następnie rozpoczną się prace przy ul. Jana Pawła II. W ramach modernizacji w Łukowie powstaje także nowy wiadukt w ciągu ul. Międzyrzeckiej, który usprawni ruch kolejowy i drogowy. Konstrukcja obiektu jest już gotowa. Przygotowane są również fundamenty pod nową kładkę dla pieszych w obrębie stacji.
Wyższy peron w Międzyrzecu Podlaskim
W Międzyrzecu Podlaskim finiszują prace w pierwszej części nowego przejścia podziemnego oraz na peronie nr 2. –Konstrukcja przejścia podziemnego, które zastąpi wyeksploatowaną kładkę jest gotowa. Wykonawca maluje obecnie ściany i montuje windy –informuje Marta Guz. Peron został podwyższony, co ułatwi podróżnym sprawne wysiadanie i wsiadanie do pociągu. Na liczącym 300 metrów obiekcie ustawiane są obecnie 3 wiaty, a teren jest przygotowywany pod montaż elementów małej architektury. W Międzyrzecu pojawi się także nowoczesny system nagłośnienia.
W Siedlcach rośnie tunel drogowy
W ramach modernizacji linii trwają również intensywne roboty w Siedlcach. Rozpoczął się już remont wiaduktu przy ul. Łukowskiej. Rośnie także tunel drogowy, który zastąpi kładkę dla pieszych, łączącą części miasta położone po obu stronach torów. Poprowadzenie ruchu od ul. Kilińskiego do ul. Składowej odkorkuje dwa pozostałe wiadukty przy stacji Siedlce.
W ramach inwestycji pojawi się oddzielny pas dla pieszych z dostępem do dwóch nowo wybudowanych peronów. W Siedlcach trwa także budowa nowego peronu oraz podziemnego przejścia dla pieszych. W obrębie stacji przebudowywany jest układ torowy, a sieć trakcyjna modernizowana.
Modernizacja za 500 mln zł
Modernizowana trasa kolejowa pomiędzy Siedlcami i Terespolem to bardzo istotna część międzynarodowej linii należącej do Transeuropejskiego Korytarza łączącego Berlin z Moskwą. Trwające prace są kontynuacją pierwszego etapu projektu „Modernizacja linii kolejowej E20/CE20 na odcinku Siedlce – Terespol”w ramach, którego przebudowano tory, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne. Drugi etap projektu oprócz zmian w układzie torowym zakłada modernizację pozostałych elementów infrastruktury kolejowej – rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej oraz budynków służących bezpośrednio prowadzeniu ruchu. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2015 r.
Projekt współfinansowany jest ze środków pochodzących z Unii Europejskiej. Wartość umowy na wykonanie robót II Etapu przekracza 0,5 mld zł brutto.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze