Nowe Impulsy 58WE dla PKP SKM Trójmiasto. Już wkrótce na torach aglomeracji, testy na finiszu
Na trójmiejskie tory już niebawem wyjedzie nowy elektryczny zespół trakcyjny z rodziny Impuls. To pierwszy pojazd serii 58WE, który producent – firma NEWAG z Nowego Sącza – opracował specjalnie z myślą o obsłudze ruchu aglomeracyjnego w Trójmieście.
Jednostka przeszła już intensywne testy na trasie Nowy Sącz – Podłęże i zbliża się do końca procesu dopuszczenia do eksploatacji.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne cechy konstrukcyjne nowych jednostek Impuls 58WE przeznaczonych dla PKP SKM w Trójmieście?
- Ile pojazdów tego typu zostanie dostarczonych do końca 2026 roku i kto jest zamawiającym?
- Dlaczego przed dopuszczeniem do eksploatacji nowe pociągi muszą przejść testy i homologację?
Nowy skład skrojony na potrzeby SKM
Nowe Impulsy 58WE to konstrukcja dostosowana do specyfiki linii Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Pociągi wyposażone są w trzy pary drzwi na każdy człon, co znacznie przyspiesza wymianę pasażerów na peronach, szczególnie w godzinach szczytu. Konstrukcja została przygotowana z myślą o wysokich peronach, co jest standardem na linii SKM.
Nowy pojazd oferuje przestrzeń dla około 500 pasażerów i spełnia wymogi nowoczesnego transportu publicznego – zarówno pod względem przepustowości, jak i komfortu podróży.
Testy i homologacja – konieczny etap przed wprowadzeniem do ruchu
Zanim pociąg trafi do regularnej eksploatacji, musi przejść szereg testów homologacyjnych. Próby odbywały się m.in. na trasie Nowy Sącz – Podłęże, a także na linii SKM w Trójmieście. Testy mają na celu sprawdzenie poprawności działania systemów pokładowych, właściwości trakcyjnych oraz zachowania pojazdu w różnych warunkach eksploatacyjnych.
Dostawy i dalsze plany
Zamówienie na nowe Impulsy złożył samorząd województwa pomorskiego. Łącznie do końca 2026 roku NEWAG dostarczy 20 jednostek typu 58WE, z czego 8 ma trafić do Trójmiasta jeszcze w 2025 roku. Pozostałe 12 zostanie przekazane do eksploatacji w roku następnym.
Nowe jednostki mają wzmocnić flotę PKP SKM i zwiększyć dostępność transportu kolejowego w metropolii trójmiejskiej – szczególnie w kontekście rosnącej liczby pasażerów i planowanego rozszerzenia siatki połączeń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze