Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe funkcjonalności aplikacji i 120 tysięcy PKP IC sprzedanych biletów

inforail
03.03.2023 09:45
0 Komentarzy

Aplikacja mobilna PKP Intercity jest dostępna w najnowszej wersji, w której pasażerowie zyskali możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity.

Funkcjonalność została niedawno wprowadzona w systemie internetowej sprzedaży, a dzisiaj skorzystać mogą z niej posiadacze urządzeń przenośnych. Dodatkowo do aplikacji wprowadzone zostały płatności Google Pay i graficzna prezentacja frekwencji. W udostępnionej 2 miesiące temu aplikacji podróżni zakupili już 120 tysięcy biletów.

Graficzna rezerwacja

Do niedawna graficzna rezerwacja była dostępna wyłącznie dla elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Od połowy lutego, w ramach pilotażu, pojawiła się na stronie internetowej PKP Intercity, dla wybranych składów wagonowych kategorii EIC. Od dziś z tej funkcji mogą skorzystać także użytkownicy nowej aplikacji PKP Intercity. Na grafice możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu.  Kolejne udogodnienie, które zyska aplikacja to prezentacja frekwencji w pociągu – będzie można ją sprawdzić dla wszystkich pociągów przewoźnika.

W aplikacji pojawiła się także możliwość płacenia z użyciem Google Pay czyli jednego z najpopularniejszych systemów płatności internetowych na świecie. Jest to rozszerzenie liczby dostępnych metod, za pomocą których można zapłacić za bilet. Wcześniej podróżni mogli skorzystać z płatności kartą lub systemu BLIK.

Aplikację można zabezpieczyć kodem PIN, a zamiast za każdym razem wpisywać kod podróżni mogą szybko i wygodnie zalogować się za pomocą danych biometrycznych. W zależności preferencji użytkownika, logowanie może odbywać się bez kodu PIN.

Internetowe kanały sprzedaży w ostatnich latach zyskują coraz większe zainteresowanie wśród podróżnych. PKP Intercity odpowiada na ich potrzeby i preferencje, zwiększając dostępność biletów na różnych platformach sprzedaży w Internecie. Rozwijając naszą aplikację, pracujemy nad procesem zakupu biletów – tak aby był szybki, intuicyjny i wygodny – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Udostępniona na przełomie bieżącego i zeszłego roku nowa aplikacja PKP Intercity systematycznie będzie zyskiwać nowe funkcjonalności i ulepszenia. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. funkcja metastacji, możliwość pobrania biletu w formacie .pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym.

Komentarze