Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe ezt-y od Koncara dla Kolei Chorwackich

inforail
12.10.2015 11:41
0 Komentarzy

W fabryce Končar zakończyły się prace przy budowiedziesiątego i zarazem ostatniego z pierwszej transzy ezt-a dla chorwackichKolei HR. Jednostki są przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego. 6 październikaskład został przekazany przewoźnikowi w obecności premiera Chorwacji ZoranaMilanovica i Ministra transportu Sinisa Hajdaša Dončića.

– To jest ostatni pociąg z tej puli regionalnej. Kolejnedostawy będą obejmować dziesięć składów lokalnych i międzymiastowych. Projektjest realizowany przy wsparciu Rządu Republiki Chorwacji. Cieszy fakt, że HŽ kupująpociągi od krajowego producenta, co gwarantuje miejsca pracy. Te dostawyułatwią także firmie Končar sprzedaż w przyszłości podobnych jednostek nainnych rynkach zagranicznych ? powiedział Sinisa Hajdaš Dončić.

Pierwszy z puli dziesięciu zakontraktowanych przez HŽskładów wszedł do eksploatacji 9 kwietnia br. Od tego czasu przejechał już 200tysięcy kilometrów, obsługując trasy Zagrzeb ? Koprivnica, Zagrzeb – Sisak ?Sunja ? Novska i Zagrzeb ? Ogulin ? Moravice. Jak zapewnia przewoźnik wprowadzeniedo ruchu tych jednostek zapewniło poprawę komfortu podróżnych, a także jakościświadczonych przez niego usług. Nowe pociągi są niezawodne, a koszty operacyjnesą niższe. Poprzez wdrożenie nowych technologii, praca wykonywane przez maszynistówi personel pokładowy jest znacznie łatwiejsza ? powiedział Dražen Ratković,Prezes HŽ.

Elektryczne, czteroczłonowe, składy dla HŽ są projektowane iprodukowane przez oddziały Končar Group, we współpracy z wieloma firmamizagranicznymi i chorwackich. Zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi z umowyfirma dostarcza dwa pociągi miesięcznie.

– To niskopodłogowy pociąg, który może kursować z prędkością160 km/h. Skład spełnia wszystkie normy europejskie. W trakcji potrójnej możezabrać na swój pokład nawet 1200 pasażerów. To najnowocześniejszy pociąg wyprodukowanyprzez chorwacką firmę ? stwierdził Darinko Bago, szef Končara.

Jak wspomnieliśmy po zakończeniu produkcji pociągów dlatransportu regionalnego w zakładach Končar trwa budowa elektrycznych zespołówtrakcyjnych dla ruchu lokalnego i międzymiastowego. Pierwsze pociągi z tegozestawu będą gotowe jeszcze w październiku 2015 roku. W ramach pierwszego etapuumowy, 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla ruchu lokalnego imiędzymiastowego zostanie dostarczonych do końca 2015 roku.

HŽ Putnički prijevoz zawarły, w styczniu 2014 roku, umowę zKončarem na produkcję 44 nowych pociągów. Zakłada ona dostawy 32 elektrycznychzespołów trakcyjnych (16 dla lokalnego i międzymiastowego transportu i 16 dlatransportu regionalnego) oraz 12 jednostek dieslowsko- elektrycznych. Łącznawartość umowy to 1,63 mld HRK. Pociągi będą oddawane do użytku w latach 2015,2016 i 2017.


Komentarze