Nowa Warszawa Zachodnia jeszcze w tym roku
Jeszcze w tym roku pasażerowie będą mogli skorzystać znowego dworca Warszawa Zachodnia. Chcemy oddać obiekt przed Bożym Narodzeniem ?zapowiada Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Nowy obiekt powstaje w ramachkompleksu West Station, realizowanego wspólnie przez HB Reavis oraz PKP S.A.Inwestycja obejmie budowę nowego, dodatkowego gmachu dworca o powierzchni ok 1300 m kw. Po raz pierwszy w historii pasażerowie będą mieli do dyspozycjiobiekt zlokalizowany od strony Al. Jerozolimskich. Istniejący budynek dworcowy, usytuowany przyulicy Tunelowej, pozostanie niezmieniony i nadal będzie pełnił swoją funkcję.Nowy gmach ma ułatwić dostęp do obiektu mieszkańcom Ochoty, Włochów czyMokotowa. Takie rozwiązanie pozwoli również na rozładowanie ruchu, którydotychczas skupiał się wyłącznie przy istniejącym budynku dworcowym oraz w okolicykas biletowych w tunelu przy peronach.
W nowym obiekcie znajdzie się sześć kas biletowych, punktyusługowe i gastronomiczne oraz toalety. Obiekt będzie oczywiście dostosowany dopotrzeb osób niepełnosprawnych. Przewidziano także ponad 160 miejscparkingowych, z czego około 30 to bezpłatne Kiss and ride.
PKP SA dały działkę. To w zasadzie jedyny wkład kolejarzy wtę inwestycję. Jak poinformował Jarosław Bator Spółka będzie też zarządcą iwłaścicielem dworca. Autorem koncepcji architektonicznej nowego dworca jestpracownia FS&P ARCUS sp. z o.o.
Ważnym elementem inwestycji jest również rewitalizacjaotoczenia, w tym przedłużenie istniejącej ścieżki rowerowej (tak, aby połączyłanowy gmach dworca kolejowego Warszawa Zachodnia z centrum Warszawy) orazprzebudowa skrzyżowania Al. Jerozolimskich i ulicy Drzymały. Do tej pory HBReavis wyremontował już fragment przejścia podziemnego przy dworcu WarszawaZachodnia. Dotychczasowe prace remontowe objęły przebudowę konstrukcjiżelbetowej, wymianę posadzek, realizację rampy, a w przyszłości w ich ramachwykonane zostaną również okładziny ścienne i sufity oraz nastąpi wymianaoświetlenia i znajdującej się w tunelu informacji wizualnej.
Dworzec jest budowany tak, aby w przyszłości stać sięintegralną częścią węzła komunikacyjnego. Przewidziano połączenia z przyszłąlinią tramwajową. Podziemny przystanek ma znajdować się tuż obok dworca. Poduwagę wzięto także trzecią linię metra, która ma być również zintegrowana z budowanymobiektem. Dworzec będzie połączony również z dworcem autobusowym. Niestety ten elementkrajobrazu pozostawia jednak wiele do życzenie. W gestii PKS Polonus pozostajejednak zagospodarowanie terenu stricte autobusowego łącznie z budynkiem hotelu.Kolejarze w tej kwestii mają związane ręce.
Dworzec, jak wspomnieliśmy ma być elementem kompleksu WestStation. W ramach projektu powstaną dwa trzynastokondygnacyjne budynki biuroweo powierzchni najmu 68 000 m kw. Dzięki inwestycji zwiększy się komfort i jakośćobsługi pasażerów ? zapewnia Jarosław Bator. Czy za budową dworca pójdzieremont peronów Zachodniego? Tak, ale nie wcześniej niż za 4 lata ? twierdzi Bator.I dodaje, że obiekt ma być remontowany w ramach modernizacji warszawskiego węzłakolejowego, przeprowadzanego przez PKP PLK wspólnie z miastem.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze