Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa Warszawa Zachodnia do 2014 roku

inforail
21.06.2011 11:51
0 Komentarzy
PKP S.A. i międzynarodowa firma deweloperska HB Reavis wybudują wspólnie dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia i towarzyszące mu centrum biurowe. W ubiegły czwartek, 16 czerwca, podpisana została umowa inwestycyjna w tej sprawie. Zamierzeniem obu stron jest powstanie dworca kolejowego do końca 2014 roku, a w kolejnych latach nowoczesnego kompleksu budynków, łączących funkcje biurowe, handlowe i usługowe. Nowy dworzec kolejowy i siedem budynków biurowych powstanie od strony Al. Jerozolimskich na obszarze prawie 17 tys. m2. Wejście na dworzec możliwe będzie zarówno z podziemnego tunelu, jak i części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Budynek zajmie 1250 m2 powierzchni. Będzie w całości przystosowany dla osób mających trudności z poruszaniem się, jak i niewidomych, zaopatrzony w klimatyzację i monitoring.
Nowa Warszawa Zachodnia
To kolejna inwestycja PKP S.A. przygotowywana wspólnie z prywatnym inwestorem, podobnie jak w Katowicach i Poznaniu. Dworzec Warszawa Zachodnia i tereny wokół niego stwarzają ogromne możliwości. Dlatego funkcje dworcowe, gwarantujące europejski standard obsługi podróżnych, zostaną tu z powodzeniem połączone z komercyjnymi- mówi Paweł Olczyk, członek zarządu PKP S.A. Obok dworca zbudowane zostanie nowoczesne centrum biznesowe, składające się z 7 budynków biurowych (6 budynków sześciokondygnacyjnych i 1 dwunastokondygnacyjny) o łącznej powierzchni 54 tys. m2. Pod nimi znajdzie się dwupoziomowy parking podziemny na około 1000 aut, dostępny dla pracowników i najemców tych obiektów. Parking dla podróżnych przygotowany zostanie od strony ul. Tunelowej. Koncepcja architektoniczna HB Reavis jest bardzo wstępna. Firma planuje bowiem rozpoczęcie współpracy z lokalnymi, doświadczonymi partnerami, aby stworzyć obiekt o wyjątkowej architekturze, której głównym założeniem ma być prostota i funkcjonalność. W kompleksie będzie znajdowało się dużo zieleni oraz punktów usługowych na parterze budynków, zarówno dla pracowników biur jak i podróżnych.
Nowa Warszawa Zachodnia
Projekt Warszawa Zachodnia, podobnie jak inne projekty HB Reavis w Europie, zostanie przygotowany ze szczególnym naciskiem na dbałość o środowisko naturalne i będzie się ubiegał o certyfikat BREEAM (system certyfikacji energetycznej dla obiektów biurowych, handlowych i przemysłowych). Nowy dworzec Warszawa Zachodnia to drugie przedsięwzięcie HB Reavis w Polsce. Inwestor buduje również biurowiec Konstruktorska Business Center na warszawskim Mokotowie. Już przy pierwszym projekcie energicznie wkroczyliśmy na rynek nieruchomości w Polsce. Dlatego też cieszy nas fakt, że krótko po rozpoczęciu budowy Konstruktorska Business Center oraz uruchomieniu inwestycyjnego funduszu nieruchomości w Luksemburgu, możemy ogłosić podpisanie współpracy z partnerem PKP S.A. przy realizacji projektu Warszawa Zachodnia – mówi Stanislav Frnka, dyrektor zarządzający HB Reavis w Polsce.
Nowa Warszawa Zachodnia
Inwestycja będzie powstawać etapami. Zamierzeniem obu stron jest powstanie dworca kolejowego do końca 2014 roku, następnie budynki biurowe –wszystkie do 2017 roku. Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to ok. 110 mln EUR.  

Komentarze