Nowa umowa na honorowanie biletów Kolei Mazowieckich i ZTM Warszawa. Do 2028 roku
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił zawarcie umowy dotyczącej honorowania biletów ZTM w pociągach Kolei Mazowieckich na terenie pierwszej strefy taryfowej Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP).
Umowa obowiązywać będzie od 1 kwietnia 2025 roku do 31 marca 2028 roku i ma na celu zwiększenie integracji transportowej w aglomeracji warszawskiej.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla pasażerów wynikają z nowej umowy pomiędzy ZTM a Kolejami Mazowieckimi?
- Dlaczego zamówienie zostało udzielone bez procedury konkurencyjnej?
- Jakie stacje i przystanki kolejowe obejmuje pierwsza strefa taryfowa WTP w ramach tej umowy?
Szczegóły zamówienia
Przedmiotem umowy jest honorowanie w pociągach Kolei Mazowieckich biletów oraz uprawnień do ulgowych i bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie. Dotyczy to wszystkich stacji i przystanków kolejowych w pierwszej strefie taryfowej ZTM, m.in.: Warszawa Ursus Niedźwiadek, Warszawa Gołąbki, Warszawa Choszczówka, Warszawa Wola Grzybowska, Warszawa Zacisze-Wilno, Warszawa Mokry Ług, Warszawa Falenica, Warszawa Jeziorki i Warszawa Lotnisko Chopina.
Podstawa prawna i tryb zamówienia
Zamówienie zostało udzielone w trybie negocjacyjnym bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie. Powodem takiej procedury jest brak możliwości konkurencyjnego świadczenia usługi przez innych przewoźników. Koleje Mazowieckie są jedynym przewoźnikiem obsługującym wszystkie wskazane stacje i przystanki w pierwszej strefie taryfowej WTP.
Znaczenie dla pasażerów
Dzięki nowej umowie pasażerowie posiadający bilety ZTM będą mogli korzystać z pociągów Kolei Mazowieckich na określonych odcinkach bez konieczności zakupu dodatkowego biletu kolejowego. Ma to ułatwić codzienne podróże i usprawnić przemieszczanie się w obrębie aglomeracji warszawskiej.
Uzasadnienie wyboru wykonawcy
Koleje Mazowieckie jako przewoźnik regionalny posiadają niezbędne licencje i koncesje do realizacji przewozów kolejowych oraz obsługują wszystkie stacje i przystanki na wskazanym obszarze. Inni przewoźnicy, jak PKP Intercity czy Przewozy Regionalne, mają inny profil działalności i obsługują trasy dalekobieżne lub międzywojewódzkie. Z kolei Szybka Kolej Miejska działa jedynie na terenie Warszawy i kilku gmin podmiejskich, obsługując inne linie komunikacyjne. W efekcie, Koleje Mazowieckie są jedynym przewoźnikiem spełniającym wymagania tego zamówienia.
Instytucje zaangażowane w realizację zamówienia
Zamawiającym jest Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, działający w imieniu i na rzecz Miasta Stołecznego Warszawy. Organem odwoławczym w przypadku ewentualnych sporów jest Krajowa Izba Odwoławcza. Umowa została podpisana z Kolejami Mazowieckimi – spółką odpowiedzialną za realizację usług przewozowych.
Nowa umowa pomiędzy ZTM a Kolejami Mazowieckimi stanowi istotny krok w dalszej integracji transportu publicznego w Warszawie. Pasażerowie będą mogli korzystać z jednolitych biletów w różnych środkach transportu, co poprawi wygodę podróżowania i efektywność komunikacji miejskiej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze