Nowa oferta PKP Intercity dla Podlasia. Więcej pociągów IC w nowym rozkładzie jazdy

Dodatkowe połączenia z Białegostoku do Warszawy, Wrocławia i Łodzi oraz więcej pociągów kursujących w ramach kategorii InterCity (IC) obsługiwanych komfortowym, nowoczesnym taborem.
To najważniejsze nowości dla województwa podlaskiego w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2023/2024, który wejdzie w życie 10 grudnia.
Dodatkowe połączenia do Warszawy, Wrocławia i Łodzi
W nowym rocznym rozkładzie jazdy do/z Białegostoku kursować będzie 13 par pociągów całorocznych, czyli o 2 więcej niż dotychczas. Od 10 grudnia mieszkańcy województwa podlaskiego będą mogli skorzystać z aż 12 par połączeń do Warszawy. 10 będzie kursowało trasą najszybszą przez Tłuszcz, Łapy i Czyżew, a 2 przez Hajnówkę, zapewniając połączenie dla miejscowości takich jak: Siedlce, Czeremcha, Bielsk Podlaski. Pociąg IC Fredro, który obecnie jeździ na trasie Wrocław – Warszawa przez Opole i Częstochowę, będzie miał wydłużoną relację do Białegostoku. Ponadto skład IC Baczyński kursujący z Warszawy do Wrocławia przez Łódź również pojedzie z Białegostoku i zastąpi pociąg IC Zemenhof, który jeździł tylko między stolicą województwa podlaskiego a Warszawą. Tym samym mieszkańcy Białegostoku zyskają dodatkowe połączenia do Warszawy, Wrocławia i Łodzi. Przewoźnik planuje także uruchomienie dodatkowego pociągu IC Esperanto relacji Białystok – Warszawa Centralna, który kursować będzie w każdą niedzielę. Liczba pociągów do Krakowa, Olsztyna, Trójmiasta, Szczecina nie zmieni się. Utrzymane zostanie także połączenie IC Hańcza do Mockavy, skomunikowane z pociągiem do Wilna.
Wyższy komfort podróżowania
Nowy rozkład jazdy przynosi wzrost komfortu podróżowania. Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC. Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Żubr relacji Warszawa – Białystok. Skład ten, już jako IC Żubr, będzie zestawiony z nowoczesnych wagonów, których odbiory zaplanowane są w przyszłym roku. W ten sposób już ponad 90% wszystkich pociągów kursujących z/do stolicy Podlasia będzie obsługiwana komfortowym taborem.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych i zmiany w kursowaniu
Obowiązujący od 10 grudnia rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Do czerwca 2024 roku kontynuowana będzie modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Część pociągów nadal będzie obsługiwała stację Warszawa Gdańska, zamiast Warszawy Centralnej, lub będzie kursowała w skróconej relacji do/z Warszawy Wschodniej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze