Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa fabryka Bombardiera, powstaną tu HS dla Deutsche Bahn

inforail
31.10.2016 10:33
0 Komentarzy

BombardierTransportation Polska zainwestował ponad 250 mln zł w rozbudowę zakładu weWrocławiu. W nowej hali produkcyjnej będą powstawać nadwozia pociągów dużychprędkości dla niemieckich kolei Deutsche Bahn.

Produkcja ma ruszyć na początku listopada br. Dziękiinwestycji powstanie 100 nowych miejsc pracy i zatrudnienie zwiększy się do 800etatów. Uroczyste otwarcie fabryki zaplanowano na 3 listopada.

Wrocławski zakład, jako pierwszy w Polsce, dołączył doświatowej elity firm uczestniczących w budowie pociągów dużych prędkości. Nowainwestycja zakłada nie tylko budowę nowej hali, ale przede wszystkim wiąże sięz transferem do Polski najnowszych technologii, w tym spawania laserowego 3D,które do tej pory nie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce.Inwestor planuje rozszerzać współpracę z polskimi partnerami i dostawcami.

– Cieszę się, że światowy lider w branży kolejowej ilotniczej rozszerza swoją działalność w Polsce. Rozbudowa fabryki Bombardierawe Wrocławiu, po LG Chem, Daimlerze i Toyocie, to kolejna duża inwestycjarealizowana w ostatnim miesiącu na Dolnym Śląsku. Pokazuje, że Polska cieszysię zaufaniem inwestorów, a polski rząd jest dla nich wiarygodnym partnerem. Totakże jasny sygnał, że nasz kraj jest otwarty na innowacje w obszarzeprzemysłu. Ta inwestycja wpisuje się w nasz Plan na rzecz OdpowiedzialnegoRozwoju w obszarze reindustrializacji. Chcemy, aby przemysł był bardziejkonkurencyjny i lepiej wykorzystywał innowacje, a tym samym stał się silnymfilarem polskiej gospodarki ? powiedział wicepremier, minister rozwoju ifinansów Mateusz Morawiecki.

Bombardier Transportation Polska we Wrocławiu jest jedną znajstarszych fabryk taboru kolejowego w Europie i w Polsce. Dotychczas znanabyła przede wszystkim z produkcji nadwozi lokomotyw TRAXX, lokomotyw E464 dlaWłoch oraz ciężkich lokomotyw towarowych przeznaczonych do eksploatacji wSzwecji. Do tej pory, w fabryce powstało m.in. ponad 16 000 ram wózków i blisko2 400 nadwozi lokomotyw.

Rok temu fabryka rozpoczęła produkcję nadwozi pociągówpasażerskich. We Wrocławiu realizowana jest część kontraktu dla Hamburga:produkcja i dostawa w latach 2016-2018 w sumie 180 nadwozi dla pociągów podmiejskichdla S-Bahn w Hamburgu.

We wrocławskich zakładach Bombardiera produkowane sąnadwozia do lokomotyw z rodziny TRAXX oraz lokomotyw z serii E464. Tu równieżpowstają podzespoły do innych pojazdów szynowych produkowanych przezBombardiera. Produkcja zakładu w Katowicach jest w większości ukierunkowana narynek w Polsce. Produkcja fabryki wrocławskiej jest w całości przeznaczona naeksport.


Komentarze