Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nieprawidłowości na trasie nr 139

inforail
29.05.2015 09:12
0 Komentarzy

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w ramach prowadzonych czynności nadzorczych związanych ze stanem technicznym skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi, przeprowadził kontrolę zarządcy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) w zakresie utrzymania, prawidłowej klasyfikacji, stanu technicznego oraz weryfikacji zapisów w dokumentacji przejazdów, w odniesieniu do stanu faktycznego. Kontrolą objęto przejazdy kolejowe kategorii A i C linii kolejowej nr 139 Katowice – Zwardoń.

W wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości mające wpływ na bezpieczeństwo ruchu, polegające m.in.na:

  • braku zmiany kategorii przejazdów przy przekroczonym iloczynie ruchu,
  • eksploatowaniu toru z bardzo złym stanem podsypki tłuczniowej ostopniu degradacji większym niż 0,8,
  • braku elementów systemu przytwierdzenia typu K do podkładów,
  • braku stosownych upoważnień dróżnika przejazdowego,
  • niewłaściwych zapisach w metrykach przejazdów,
  • braku ustawienia pachołków na dojazdach do przejazdów,
  • uszkodzeniach nawierzchni i nierównych ułożeniach płyt na przejazdach,
  • braku prawidłowego oznakowania przejazdów,
  • zanieczyszczeniach żłobków na przejazdach,
  • nieskutecznym i niesprawnym dozorowaniu oraz nierealizowaniu zaleceń kontroli wewnętrznych przez zarządcę infrastruktury kolejowej,
  • nieposiadaniu wiedzy przez pracowników w zakresie wdrożonego systemu zarządzania bezpieczeństwem oraz brak znajomości zagadnień wymaganych na stanowisku dróżnika przejazdowego,
  • braku wymaganego pięcioletniego czasookresu pomiaru natężenia ruchu drogowego na przejeździe kategorii A,
  • braku wyposażenia posterunku dróżnika przejazdowego w wymagane znaki drogowe,
  • nieprawidłowym utrzymywaniu znaków stanowiących wyposażenie posterunku dróżnika przejazdowego,
  • zaniedbaniu i nieuporządkowaniu miejsca z przyborami sygnalizacyjnymi na posterunku,
  • usytuowaniu drzew i krzewów w odległości mniejszej niż 15 metrów od osi skrajnego toru kolejowego wlokalizacji przejazdu kolejowego kategorii A,
  • braku utworzenia ?Harmonogramu diagnostyki przejazdów kolejowych? na 2015 rok.

Komentarze