Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag zarzuca Kolejom Wielkopolskim faworyzowanie PESY

inforail
30.10.2014 11:15
0 Komentarzy
Newag złożył do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie w przetargu na dzierżawę czterech sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych wraz z opcją ich zakupu po upływie okresu dzierżawy. Firma z Nowego Sącza zarzuca zamawiającemu naruszenie ustawy poprzez opis przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencją w postępowaniu  oraz określenie wymogu co do ceny w sposób narzucający zaoferowanie ceny usługi poniżej jej kosztów. Powyższe narusza, zdaniem Newagu, interes prawny odwołującego, ponieważ „wskazane postanowienia SIWZ bezpodstawnie uniemożliwiają udział wnoszącemu odwołanie w przedmiotowym postępowaniu, jak i naruszają prawo wykonawcy do uzyskania od zamawiającego rynkowej ceny za wykonanie zamówienia.
SZT-y Newagu w barwach województwa pomorskiego
W związku z powyższym Newag wniósł o nakazanie zamawiającemu dokonanie korekty SIWZ, poprzez wprowadzenie zapisów i zmian:
1. Zamawiający wymaga uzyskania dokumentu wydanego przez Eisenbahn Bundesamt, zezwalającego na eksploatację pojazdów po terytorium Republiki Federalnej
Niemiec dla dostarczonego typu pojazdu do 31.05.2017r. W SIWZI-e był zapis mówiący o roku 2015.  
2. Skreślenie wymogu przedłożenia przez wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana przed podpisaniem umowy dokumentów potwierdzających możliwość eksploatacji pojazdu na terenie Republiki Federalnej Niemiec, tj. ekspertyz potwierdzonych przez uznanego przez Eisenbahn Bundesamt (EBA) eksperta dla co najmniej czterech obszarów wg. W IBG Fahrzeuge, stwierdzające możliwość uzyskania dokumentu, o którym mowa powyżej.
3. Zmianę terminu dostawy trzech pierwszych pojazdów na następujący: w terminie nie później niż do 31 maja 2015 roku. Dostawa czwartego pojazdu w terminie nie później niż do 31 sierpnie 2015 roku.
4. Skreślenie w ustępie dot. kryteriów oceny ofert kryterium terminowego z
wagą 10% i zmianę kryteriów na cena brutto 100%.
5.  Skreślenie ograniczenia łącznej wartości czynszu dzierżawnego brutto do kwoty 4.3% wartości oferty brutto, calem pozostawienia wykonawcom całkowitej swobody w określeniu wysokości zarówno łącznego czynszu brutto jak również ceny wykupu pojazdów w przypadku skorzystania z przysługującej zamawiającemu opcji.

Streszczając najkrócej jak się da uzasadnienie Newag zarzuca Kolejom Wielkopolskim faworyzowanie PESY, która zdaniem nowosądeckiego producenta może spełnić wymagania postępowania i złożyć skuteczną ofertę. Nie jest tajemnicą, że przy tak skonstruowanym SIWZ-ie PESA mogłaby dostarczyć przewoźnikowi Linki. Newag, chyba słusznie, próbuje powalczyć i wcale nie jest bez szans.
W czwartek sprawą zajęła się KIO. O rozstrzygnięciach będziemy informować na łamach InfoRail, ma ono zostać ogłoszone w piątek. 

Komentarze