Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag i PESA chcą dostarczyć ezt-y dla PKP SKM

inforail
23.01.2015 10:13
0 Komentarzy

Bez niespodzianki. W przetargu na dostawę dwóch ezt-ów złożone zostały dwie oferty: z Newagu i PESY. Nowosądecki producent wycenił swoje pojazdy na 35.571.600,00 zł brutto, firma z Bydgoszczy zaś na 36.039.000,00 zł brutto. Oferty są zatem porównywalne, przypomnijmy, że cena stanowi 80% kryterium wyboru. Pozostałe 20% to wysokość podłogi. Tu obaj producenci zadeklarowali wartość 960 mm. Zwycięzcę mamy poznać w ciągu kilkunastu dni. Na pierwszy rzut oka wygląda zatem, że wygra Newag, którego oferta jest tańsza. Na oficjalne wyniki musimy jednak poczekać.  Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym na trasie pomiędzy Wejherowem i Tczewem po linii kolejowej nr 250 zarządzanej przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. oraz po liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w tym liniach należących do sieci TEN. Ezt przeznaczony będzie do prowadzenia pociągów o średnio-dobowym przebiegu min. 500 km. Zamówienie obejmuje również dostawę pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeprowadzenie szkoleń osób wskazanych przez zamawiającego z obsługi, budowy i utrzymania w eksploatacji pojazdów i innych świadczeń określonych w umowie.

Zamówienie jest planowane do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007?2013. Postępowanie może zostać unieważnione jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.

Jeżeli uda się wybrać zwycięzcę przetargu dostarczy on najnowocześniejsze jednostki dla PKP SKM. Dotychczas PKP SKM eksploatowała pociągi serii EN57, EN71 i pochodne. Część z nich została zmodernizowana.

Komentarze