Najstarsze trójmiejskie Impulsy 31WE potrzebują napraw. PKP SKM szuka wykonawcy
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłosiła postępowanie przetargowe na wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania (P4) w dwóch elektrycznych zespołach trakcyjnych o oznaczeniu 31WE.
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.
Rozkład jazdy:
- Jakie prace obejmuje przegląd czwartego poziomu utrzymania (P4) elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE w PKP SKM?
- Jakie warunki finansowe i doświadczenie muszą spełnić wykonawcy, aby wziąć udział w postępowaniu przetargowym?
- W jaki sposób realizacja przeglądów P4 wpłynie na niezawodność i bezpieczeństwo taboru PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście?
Zakres zamówienia
Zamówienie obejmuje przeprowadzenie kompleksowych prac serwisowych czwartego poziomu utrzymania P4 w dwóch jednostkach 31WE należących do PKP SKM w Trójmieście. Oprócz standardowych czynności przewidzianych w dokumentacji systemu utrzymania (DSU), wykonawca będzie zobowiązany do realizacji dodatkowych prac, które nie zostały w niej wskazane, a które okażą się niezbędne w trakcie realizacji zadania.
Prace mają zostać wykonane na terenie zaplecza technicznego przewoźnika w Gdyni Cisowej przy ul. Morskiej 350A.
Wymagania wobec wykonawców
Do udziału w postępowaniu mogą przystąpić wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniają warunki udziału określone w specyfikacji warunków zamówienia. PKP SKM wymaga, aby potencjalni wykonawcy posiadali odpowiednie doświadczenie, potwierdzone realizacją co najmniej jednej usługi wykonania czynności utrzymaniowych poziomu P4 w elektrycznym zespole trakcyjnym typu 31WE, 35WE, 36WE, 37WE lub 45WE o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto.
W zakresie kondycji finansowej wymagane jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 3 000 000 zł oraz aktualnej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą niż 3 000 000 zł. W przypadku konsorcjów warunki te mogą być spełnione łącznie.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniał oferty na podstawie dwóch kryteriów. Głównym kryterium jest cena, której przypisano wagę 95%. Pozostałe 5% stanowi długość okresu gwarancji na wykonane usługi. Oznacza to, że oprócz zaoferowania konkurencyjnej ceny, wykonawcy będą mogli zdobyć dodatkowe punkty za wydłużenie okresu gwarancji jakościowej.
Warunki formalne i terminy
Oferty należy składać elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej SKM (https://skmzamowienia.skm.pkp.pl/organizer-auctions.html) do dnia 18 listopada 2025 r. do godziny 12:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 12:15 w siedzibie Zamawiającego w Gdyni. Oferty muszą pozostać ważne przez okres 90 dni od upływu terminu składania.
Wadium ustalono na poziomie 200 000 zł i musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, a dokumenty należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z przepisami unijnymi.
Rozliczenie z wykonawcą nastąpi przelewem w terminie 30 dni od otrzymania przez PKP SKM prawidłowo wystawionej faktury. Zamawiający przewiduje wyłącznie płatności elektroniczne, a e-fakturowanie jest obowiązkowe.
Podstawy wykluczenia
Wykonawcy podlegają wykluczeniu m.in. w przypadkach wskazanych w art. 108 i 109 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących m.in. niewypłacalności, przestępstw gospodarczych, korupcji, prania pieniędzy, zaległości podatkowych i składkowych czy też poważnych naruszeń obowiązków zawodowych.
Znaczenie przetargu dla taboru SKM
Planowany przegląd P4 dwóch jednostek 31WE to kolejny etap systematycznej modernizacji i utrzymania taboru PKP SKM. Czynności czwartego poziomu utrzymania to zaawansowane prace przeglądowo-naprawcze, które mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia niezawodności, bezpieczeństwa i długowieczności eksploatowanych pojazdów. Inwestycja ta pozwoli utrzymać wysoki standard techniczny jednostek, które obsługują intensywnie eksploatowane trasy Trójmiasta i okolic, zapewniając codziennie transport tysięcy pasażerów.
Komentarze