Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najstarsze trójmiejskie Impulsy 31WE potrzebują napraw. PKP SKM szuka wykonawcy

inforail
17.10.2025 15:30
0 Komentarzy

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłosiła postępowanie przetargowe na wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania (P4) w dwóch elektrycznych zespołach trakcyjnych o oznaczeniu 31WE.

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie prace obejmuje przegląd czwartego poziomu utrzymania (P4) elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE w PKP SKM?
  2. Jakie warunki finansowe i doświadczenie muszą spełnić wykonawcy, aby wziąć udział w postępowaniu przetargowym?
  3. W jaki sposób realizacja przeglądów P4 wpłynie na niezawodność i bezpieczeństwo taboru PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście?

Zakres zamówienia

Zamówienie obejmuje przeprowadzenie kompleksowych prac serwisowych czwartego poziomu utrzymania P4 w dwóch jednostkach 31WE należących do PKP SKM w Trójmieście. Oprócz standardowych czynności przewidzianych w dokumentacji systemu utrzymania (DSU), wykonawca będzie zobowiązany do realizacji dodatkowych prac, które nie zostały w niej wskazane, a które okażą się niezbędne w trakcie realizacji zadania.

Prace mają zostać wykonane na terenie zaplecza technicznego przewoźnika w Gdyni Cisowej przy ul. Morskiej 350A.

Wymagania wobec wykonawców

Do udziału w postępowaniu mogą przystąpić wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniają warunki udziału określone w specyfikacji warunków zamówienia. PKP SKM wymaga, aby potencjalni wykonawcy posiadali odpowiednie doświadczenie, potwierdzone realizacją co najmniej jednej usługi wykonania czynności utrzymaniowych poziomu P4 w elektrycznym zespole trakcyjnym typu 31WE, 35WE, 36WE, 37WE lub 45WE o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto.

W zakresie kondycji finansowej wymagane jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 3 000 000 zł oraz aktualnej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą niż 3 000 000 zł. W przypadku konsorcjów warunki te mogą być spełnione łącznie.

Impuls PKP SKM
Impuls PKP SKM

Kryteria oceny ofert

Zamawiający będzie oceniał oferty na podstawie dwóch kryteriów. Głównym kryterium jest cena, której przypisano wagę 95%. Pozostałe 5% stanowi długość okresu gwarancji na wykonane usługi. Oznacza to, że oprócz zaoferowania konkurencyjnej ceny, wykonawcy będą mogli zdobyć dodatkowe punkty za wydłużenie okresu gwarancji jakościowej.

Warunki formalne i terminy

Oferty należy składać elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej SKM (https://skmzamowienia.skm.pkp.pl/organizer-auctions.html) do dnia 18 listopada 2025 r. do godziny 12:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 12:15 w siedzibie Zamawiającego w Gdyni. Oferty muszą pozostać ważne przez okres 90 dni od upływu terminu składania.

Wadium ustalono na poziomie 200 000 zł i musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, a dokumenty należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z przepisami unijnymi.

Rozliczenie z wykonawcą nastąpi przelewem w terminie 30 dni od otrzymania przez PKP SKM prawidłowo wystawionej faktury. Zamawiający przewiduje wyłącznie płatności elektroniczne, a e-fakturowanie jest obowiązkowe.

Podstawy wykluczenia

Wykonawcy podlegają wykluczeniu m.in. w przypadkach wskazanych w art. 108 i 109 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących m.in. niewypłacalności, przestępstw gospodarczych, korupcji, prania pieniędzy, zaległości podatkowych i składkowych czy też poważnych naruszeń obowiązków zawodowych.

Znaczenie przetargu dla taboru SKM

Planowany przegląd P4 dwóch jednostek 31WE to kolejny etap systematycznej modernizacji i utrzymania taboru PKP SKM. Czynności czwartego poziomu utrzymania to zaawansowane prace przeglądowo-naprawcze, które mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia niezawodności, bezpieczeństwa i długowieczności eksploatowanych pojazdów. Inwestycja ta pozwoli utrzymać wysoki standard techniczny jednostek, które obsługują intensywnie eksploatowane trasy Trójmiasta i okolic, zapewniając codziennie transport tysięcy pasażerów.

Komentarze