Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nad morze jeździliśmy najchętniej

inforail
13.09.2022 15:15
0 Komentarzy

Tegoroczne wakacje były intensywnym okresem dla PKP Intercity.

Wprowadzone zostały szerokie zmiany ofertowe i udogodnienia dla podróżnych, które zaowocowały kolejnymi rekordami frekwencji.

Więcej pasażerów

Od początku czerwca do końca sierpnia 2022 roku z usług przewoźnika skorzystało 18,5 mln podróżnych. To o ponad 6 mln więcej niż w czasie ubiegłorocznego sezonu letniego.

Wprowadzenie dynamicznego systemu sprzedaży w kategoriach ekonomicznych z początkiem maja, spowodowało znaczny wzrost zainteresowania usługami przewozowymi PKP Intercity. Funkcjonowanie oferty Promo przy systematycznych inwestycjach w nowoczesny tabor, przyczyniło się do większego zainteresowania podróżami w dni powszednie oraz zwiększenia średniej frekwencji w pociągach. Efekty wprowadzonej oferty były widoczne już w maju, który należał do pierwszego miesiąca w tym roku z rekordowymi wynikami przewozowymi, kiedy to ponad 5,26 miliona osób podróżowało z PKP Intercity.

Następne miesiące to kontynuacja trendu wzrostowej frekwencji w pociągach: w czerwcu z PKP Intercity podróżowało niemal 5,5 mln podróżnych, z kolei w lipcu - blisko 6,5 mln. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób - ponad 6,5 mln. Tym samym sierpień 2022 r. stał się miesiącem z największą frekwencją w historii PKP Intercity.

Tegoroczne 18,5 mln pasażerów to o 49% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to podróże z PKP Intercity wybrało blisko 12,4 mln osób. To także znaczący wzrost (30%) w stosunku do okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemicznymi ograniczeniami. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,1 mln pasażerów.

Od początku roku do końca sierpnia pociągami PKP Intercity podróżowało już ponad 38,6 mln osób. To niemal 17 mln więcej (78%) niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 8 miesiącach było ponad 21,6 mln pasażerów. To także 18% lepszy wynik niż w analogicznym okresie rekordowego do tej pory 2019 roku, kiedy to po sierpniu PKP Intercity mogło pochwalić się 32,7 mln podróżnych.

Dzięki olbrzymim inwestycjom w nowoczesny tabor i poprawę komfortu podróżowania kolej odnotowuje stały wzrost liczby pasażerów. Wakacyjne wyniki pokazują, że staje się ona podstawowym środkiem transportu dla coraz większej liczby Polaków. Cieszy nas to tym bardziej, że kolej to najbardziej przyjazny środowisku naturalnemu środek transportu zbiorowego. Nasze działania mają na celu, aby jego dostępność była jak największa. Dlatego PKP Intercity rozwija siatkę połączeń, dzięki czemu z jego usług mogą korzystać kolejni Polacy, także mieszkańcy mniejszych miast i miejscowości. Jestem przekonany, że w następne wakacje jeszcze więcej Polaków wybierze się na wypoczynek z narodowym przewoźnikiem. Widząc to ogromne zainteresowanie, tym mocniej dążymy do celu, jakim jest kolej bezpieczna, komfortowa, przewidywalna, dostępna i ekologiczna – mówi Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Rekordowe zainteresowanie wystąpiło w okolicach długich weekendów. Najpierw przewoźnik pobił dzienny rekord 19 czerwca, kiedy przewiózł 247 tys. pasażerów. Jednak już 12 sierpnia PKP Intercity pochwaliło się jeszcze wyższym wynikiem. Tego dnia jego składami pojechało 251 tys. osób.

Jak co roku największym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy nad polskie morze - najpopularniejsze były podróże między Warszawą a Trójmiastem.

Komentarze