Na trasie Tunel – Wolbrom prędkość wzrośnie z 30 do 80 km/h
Trzy wiadukty i osiem przepustów zostanie przebudowanych na szlaku kolejowym Tunel – Wolbrom w woj. małopolskim, stanowiącym fragment trasy nr 62 Tunel – Sosnowiec.
Inwestycja za 23 mln zł usprawni przejazdy koleją pomiędzy Małopolską a Górnym Śląskiem.
Modernizacja ruszyła
Jak poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, inwestycja rozpoczęła się od modernizacji wiaduktu w Podlesicach. Zostanie on całkowicie przebudowany, dzięki czemu powstanie nowa, mocniejsza konstrukcja, po której szybciej pojadą pociągi. Ruch drogowy pod wiaduktem będzie sprawniejszy w wyniku poszerzeniu jezdni.
Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki starych elementów wiaduktu pod jednym torem. Utrzymany jest przejazd pociągów po sąsiednim torze. Ze względu na zakres prac i bezpieczeństwo, przygotowano oznakowany objazd i zmienioną organizację ruchu drogowego – wskazała przedstawicielka PLK.
W tym roku rozpocznie się również przebudowa kolejnych dwóch wiaduktów na szlaku Tunel – Charsznica. Zaplanowano także prace przy ośmiu przepustach między Tunelem a Wolbromiem. Zakończenie wszystkich robót przewidziano do pierwszego kwartału 2023 r. Prace nie wstrzymują ruchu kolejowego.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm w składzie: Nowak-Mosty i FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby. Finansowane są one z budżetu państwa.
Z 30 do 80 km/h
Według zarządcy infrastruktury kolejowej, przebudowa obiektów inżynieryjnych skróci czas przejazdu z Małopolski w kierunku Śląska dzięki likwidacji ograniczeń prędkości. Prędkość pociągów zwiększy się miejscami z 30 do 80 km/h.
Rozpoczęte roboty to kolejny etap prac na trasie nr 62 Tunel – Sosnowiec. W zeszłym roku dzięki wymianie torów wraz z siecią trakcyjną, naprawie obiektów oraz przejazdów kolejowo-drogowych zwiększona została prędkość pociągów do 120 km/h między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. Wyremontowano stację Wolbrom oraz przystanki: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.
Prace na małopolskim odcinku trasy są warte 165 mln zł, a od strony woj. śląskiego wykonano zadania za ponad 90 mln zł. Na cały projekt dotyczący linii kolejowych nr 62 i 660 przewidziano ponad 300 mln zł.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze