Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na tegorocznych targach w Gdańsku Newag pokaże wielosystemową lokomotywę dla PKP IC

inforail
24.02.2023 21:45
0 Komentarzy

Newag zawarł w 2019 roku umowę z PKP Cargo na dostawę 31 lokomotyw o wartości 518,9 mln zł netto.

Z 31 lokomotyw 7 sztuk wyposażonych miało być w spalinowy moduł dojazdowy, pozostałe 24 sztuki to wersja dwunapięciowa.

Oczekiwanie na homologację

„W tych dniach tematem numer jeden w Newagu jest data otrzymania homologacji dla 24 lokomotyw wielosystemowych od Europejskiej Agencji Kolejowej. Prawdopodobnie dokument otrzymamy w ostatnim dniu lutego i wówczas sprzedaż dla PKP Cargo rozpocznie się w marcu” – zapowiedział prezes Konieczek.

„Spółka jest w trakcie produkcji wielosystemowej lokomotywy dla PKP Intercity, którą chcemy pokazać na targach Trako i rozpocząć proces homologacji najpierw w Polsce, a potem kolejno chcemy uzyskać homologacje w Niemczech, Austrii, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji. Lokomotywy te planujemy dostarczyć do PKP Intercity w ramach przyszłorocznej sprzedaży” – powiedział Konieczek.

Newag podpisał w 2021 roku umowę z PKP Intercity na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniami dodatkowymi. Umowa przewiduje dla zamawiającego prawo opcji zamówienia kolejnych 5 lokomotyw wraz z usługą utrzymania.

Szacunkowa łączna wartość umowy wynosi 210,3 mln zł netto, na którą składa się 178 mln zł netto stanowiące wynagrodzenie z tytułu dostawy lokomotyw i świadczeń dodatkowych, a pozostała część stanowiąca szacunkowe wynagrodzenie za świadczenie usługi utrzymania. Wraz z rozszerzeniem zamówienia o kolejne 5 lokomotyw z utrzymaniem, wartość umowy wzrośnie do 315,4 mln zł netto, w tym 267 mln zł netto z tytułu dostawy lokomotyw i świadczeń dodatkowych.

Prezes poinformował, że Newag śledzi zagraniczne rynki i jest w procesie przetargowym dla dwóch potencjalnych zamówień. Jego zdaniem, jest też duża szansa na powrót do produkcji pojazdów dla metra w Sofii, ale to jest perspektywa lat 2025-2026.

Komentarze