Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mulprzejazd PKP Intercity; co zrobić gdy pociąg się spóźni?

inforail
31.03.2022 11:45
0 Komentarzy
Jak wiadomo z początkiem 2022 roku PKP Intercity wprowadziły nową ofertę Multiprzejazd.

Jeden z naszych Czytelników zapytał nas co w przypadku opóźnień? Sprawdziliśmy.

O ofercie

Przypomnijmy, że od 13 stycznia br. dostępna jest nowa oferta Multiprzejazd oraz Multiprzejazd Max. Będzie ona obowiązywała od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i umożliwi dowolną liczbę przejazdów w tym czasie. Wybierając Multiprzejazd będzie można podróżować pociągami kategorii TLK i IC w 2. klasie za 119 zł i w 1. klasie za 159 zł. Natomiast Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP Intercity. Bilet na podróże w 2. klasie kosztuje 239 zł,  a w 1. klasie – 396 zł. Przestaje obowiązywać oferta biletów weekendowych, których celem było zachęcenie podróżnych do korzystania z kilku przejazdów, zwłaszcza w soboty. Dane sprzedażowe pokazały, że najczęściej były one wykorzystywane na podróż tam i z powrotem w szczytach przewozowych.

Opóźnienia

Co w przypadku spóźnienia? Zapytaliśmy PKP Intercity czy pasażer mając wykupiony bilet w ramach oferty Multiprzejazd może kontynuować podróż w czwartek po godz. 15 pociągiem, który jest opóźniony i zgodnie z rozkładem jazdy powinien zakończyć podróż przed godziną 15? Co należy zrobić w sytuacji gdy z powodu opóźnienia jednego pociągu pasażer nie zdąży na przesiadkę na inny pociąg, a w konsekwencji nie zakończy podróży w czwartek do godz. 15? Czy możliwe jest kontynuowanie podróży następnym pociągiem, jadącym po godz. 15 w ramach oferty Multiprzejazd?

W obu przypadkach odpowiedź brzmi: tak, podróżny może kontynuować podróż – wyjaśniła Marta Ziemska z PKP Intercity.

W przypadku, gdy zaistnieją okoliczności uniemożliwiające wykonanie umowy przewozu zgodnie z jej treścią (np. opóźnienie pociągu) podróżny z biletem Multiprzejazd ma prawo:

a) odbyć przejazd do stacji przeznaczenia albo

b) do przejazdu powrotnego do stacji wyjazdu

w najbliższym dostępnym terminie, pociągiem wyższej kategorii, przy porównywalnych warunkach przewozu, bez uiszczania opłat.

Podróżny zobowiązany jest poinformować PKP Intercity o dokonanym wyborze i dowodem jest uzyskanie poświadczenia posiadanego biletu. 

A zatem wszystko jasne. Pasażer mając wykupiony bilet w ofercie Multiprzejazd nie musi się martwić o opóźnienia. Może spokojnie dokończyć podróż.

Komentarze