Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja taboru podnosi ocenę podróży. Pasażerowie coraz lepiej oceniają pociągi ČD

inforail
11.11.2025 08:30
0 Komentarzy

Czeskie Koleje (České dráhy) odnotowują rosnące zadowolenie pasażerów z podróży pociągami. Największą poprawę oceny zanotowano na liniach, gdzie w ostatnich miesiącach wymieniono stare wagony na nowoczesne, klimatyzowane składy.

Z danych udostępnionych przez przewoźnika wynika, że szczególną poprawę odnotowały szybkie połączenia, takie jak Labe, Rožmberk czy Svitava. Na tych trasach stare wagony typu „béčko” i tzw. „koženki” zastąpiono komfortowymi przedziałami wyposażonymi w klimatyzację, Wi-Fi oraz gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych.

Rozkład jazdy:

  1. Na których liniach kolejowych ČD pasażerowie odnotowali największą poprawę ocen po modernizacji taboru?
  2. Jak zmieniła się średnia ocena podróży od wprowadzenia systemu ocen w 2022 roku?
  3. Który aspekt podróży pasażerowie ocenili najniżej w aplikacji Můj vlak?
Pociąg Ceskich drah
Pociąg Ceskich drah/foto: CD

Lepsze pociągi – wyższa satysfakcja

Od czasu wprowadzenia systemu ocen w aplikacji Můj vlak w 2022 roku średnia ocena podróży wzrosła z 3,85 do 4,23 punktów.

Obserwujemy, że modernizacja ma ogromny wpływ na satysfakcję pasażerów. Ale równie ważna jest praca naszych pracowników – bez życzliwej obsługi nawet najnowocześniejszy pociąg nie zapewni pełnego komfortu podróży – podkreśla Michal Krapinec, prezes i dyrektor generalny ČD.

Które linie zyskały najwięcej?

Według zestawienia największy wzrost ocen nastąpił na następujących połączeniach:

  • Labe (R20, Praha – Děčín): wzrost z 3,55 do 4,04 punktów,
  • Svitava (R19, Praha – Č. Třebová – Brno): z 3,86 do 4,31,
  • Jižní expres (Ex7, Praha – České Budějovice – Austria): z 3,98 do 4,39,
  • Rožmberk (R11B, Č. Budějovice – Jihlava – Brno): z 3,85 do 4,26,
  • Bouzov (R12, Brno – Olomouc – Šumperk): z 4,01 do 4,25.

W pociągach linii Svitava po instalacji systemu ETCS przywrócono na większości połączeń nowoczesne, niskopodłogowe jednostki InterPanter, które wcześniej tymczasowo zastępowały starsze wagony.

Pociąg Ceskich drah
Pociąg Ceskich drah/foto: CD

Co oceniają pasażerowie?

Podróżni mogą wystawiać oceny poszczególnym aspektom podróży. Najwyżej oceniane są:

  • zakup biletów – średnio 4,67 punktów,
  • praca obsługi pociągu – 4,59 punktów,
  • czystość składów – 4,22 punktów,
  • dostępna liczba miejsc – 4,19 punktów.

Najniżej oceniany pozostaje punktualność – średnio 3,83 punktów. Jak zaznacza przewoźnik, nie zawsze ma on na nią bezpośredni wpływ.

Tysiące opinii od pasażerów

Od końca 2022 roku pasażerowie wystawili już ponad 737 tys. ocen w aplikacji mobilnej ČD. Łącznie w system zaangażowało się około 160 tys. podróżnych. Dane te pozwalają kolei lepiej dostosowywać standard usług do potrzeb klientów i wskazują, że modernizacja taboru ma bezpośrednie przełożenie na zadowolenie pasażerów.

Komentarze