Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja systemów sygnalizacji Sihltal Zürich Uetliberg Bahn do 2034 roku. Z udziałem Stadlera

inforail
17.10.2024 12:45
0 Komentarzy

16 października 2024 roku Stadler Signalling AG oraz Sihltal Zürich Uetliberg Bahn (SZU) podpisały umowę partnerską na modernizację systemów sygnalizacji kolejowej SZU, co oznacza wejście Stadlera na rynek sygnalizacji dla kolei normalnotorowych w Szwajcarii.

Modernizacja ta jest kluczowym elementem programu SZU_4.0, którego celem jest unowocześnienie infrastruktury i poprawa jakości usług kolejowych w regionie Zurychu.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie modernizacja systemów sygnalizacji w ramach programu SZU_4.0?
  2. Dlaczego zlecenie od SZU jest tak ważne dla Stadler Signalling AG i jakie znaczenie ma dla rynku szwajcarskiego?
  3. Jakie zmiany zostaną wprowadzone w taborze SZU dzięki zakupowi nowych składów S-Bahn typu FLIRT?
Podpisanie umowy
Podpisanie umowy/foto: SZU

Inwestycje na rzecz nowoczesnej kolei

Aby sprostać rosnącej liczbie pasażerów i poprawić jakość usług kolejowych, rząd federalny, kanton Zurych oraz SZU zobowiązały się zainwestować około 800 milionów franków szwajcarskich w modernizację infrastruktury i zakup nowego taboru. Jednym z głównych elementów programu SZU_4.0 jest kompleksowa modernizacja systemów sygnalizacji na całej sieci kolejowej. Stadler Signalling AG dostarczy nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz systemy sterowania pociągami, które zapewnią bezpieczne funkcjonowanie kolei.

Umowa na 10 lat

Podpisana 16 października umowa obejmuje wszystkie etapy realizacji projektu, od planowania i instalacji, po testowanie i uruchomienie systemów bezpieczeństwa. Wartość kontraktu wynosi około 34 miliony franków, a jego realizacja potrwa około dziesięciu lat. Modernizacja systemów umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, wprowadzając 7,5-minutowy takt w godzinach szczytu na odcinkach linii S4 i S10.

Przełomowy kontrakt dla Stadlera

Zlecenie od SZU jest ważnym wydarzeniem dla Stadler Signalling AG, ponieważ oznacza wejście firmy na szwajcarski rynek sygnalizacji dla kolei normalnotorowych. System Eurolocking, posiadający certyfikację bezpieczeństwa SIL4, jest już z powodzeniem stosowany przez różnych operatorów kolejowych. Przewodniczący Rady Dyrektorów Stadlera, Peter Spuhler, podkreślił strategiczne znaczenie kontraktu, stwierdzając, że jest to przełom dla Stadlera na rynku szwajcarskim.

Największe zamówienie SZU w historii

W połowie września Stadler i SZU zawarły również umowę na dostawę 17 składów S-Bahn typu FLIRT. Jest to największe zamówienie na pojazdy w historii SZU, o wartości około 160 milionów franków. Nowe pociągi zastąpią obecnie eksploatowane składy dwupoziomowe linii Sihltalbahn S4, które po ponad 30 latach użytkowania osiągnęły kres swojej żywotności. Nowe pojazdy, które wejdą do eksploatacji na początku lata 2028 roku, będą miały sześć niskopodłogowych wejść, 140 miejsc siedzących oraz przestrzeń stojącą dla 265 pasażerów.

Modernizacja SZU to inwestycja w przyszłość transportu kolejowego w regionie Zurychu, mająca na celu podniesienie standardu usług, zwiększenie punktualności oraz zapewnienie wyższego komfortu podróży.

Komentarze