Mniej połączeń z Ostrowca Św. do Krakowa; nie było woli współpracy
W związku ze zmianami w kursowaniu pociągów regionalnych relacji Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków – Ostrowiec Świętokrzyski, które zaczną obowiązywać od dnia 11 grudnia br., województwo świętokrzyskie informuje że kursy te, z uwagi na przebieg trasy przez teren dwóch województw, wymagały uzgodnień właściwych organizatorów publicznego transportu zbiorowego.
W tym przypadku Województw Świętokrzyskiego i Małopolskiego.
Oferta
W ostatnich latach, oferta połączeń w omawianej relacji była sukcesywnie rozbudowywana, gwarantując tym samym mieszkańcom Ostrowca Świętokrzyskiego w 2022 roku 6 bezpośrednich połączeń do Krakowa. Z początkiem tego roku, strona Małopolska zażądała likwidacji wszystkich bezpośrednich połączeń na trasie Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków i zastąpienia ich połączeniami o statusie regionalnym, w tym przypadku w relacjach Ostrowiec Świętokrzyski – Kielce oraz Kielce – Kraków (dwa odrębne pociągi).
Podjęte dotychczas ze strony Marszałka Województwa Świętokrzyskiego działania pozwoliły ostatecznie do zapewnienia minimalnej oferty i zachowania w ramach obowiązującego od dnia 11 grudnia br. rozkładu jazdy 3 par połączeń w relacji Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków – Ostrowiec Świętokrzyski oraz 2 par połączeń w relacji Kielce – Kraków – Kielce.
Jednocześnie Urząd Marszałkowski zapewnia, że obecnie organizator transportu publicznego na terenie województwa świętokrzyskiego nieustannie podejmuje działania mające na celu zmianę podejścia sąsiadów z Krakowa w zakresie połączeń z województwem świętokrzyskim.
Niemniej jednak, uwzględniając możliwości prawne i faktyczne, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego nie jest władny do podjęcia samodzielnej decyzji o przywróceniu tychże połączeń, gdyż zgodnie z uwarunkowaniami przepisów, samodzielnie może wyjeżdżać do 30 km poza granice województwa świętokrzyskiego. Organizatorem połączeń tzw. międzywojewódzkich w myśl przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym jest minister właściwy ds. transportu.
Urząd Marszałkowski zaznacza przy tym, że ubolewa nad zaistniałą sytuacją i będzie nadal starać się o zmianę podejścia sąsiadów z Krakowa, a do tego czasu dążyć do uatrakcyjnienia oferty połączeń wewnątrzregionalnych, aby zapewnić pasażerom maksymalny komfort dojazdu do docelowych miejsc podróży.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze