Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MIR: Likwidacja połączeń Poznań ? Frankfurt jest efektem niższej dotacji

inforail
23.02.2015 12:32
0 Komentarzy

Limit dotacji do międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich będący w dyspozycji ministra właściwego do spraw transportu jest w roku 2015 niższy niż w latach poprzednich ?poinformował Zbigniew Rynasiewicz – sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Tym samym konieczne było zmniejszenie liczby połączeń dofinansowanych w ramach umów o świadczenie usług publicznych i ograniczenia te objęły zarówno przewozy świadczone przez spółkę Przewozy Regionalne sp. z o.o., jak i PKP Intercity SA. Na podstawie otrzymanych od przewoźnika danych na temat zajętości miejsc w pociągach Poznań ?Frankfurt i Frankfurt ?Poznań MIR stwierdził, że frekwencja na odcinku granicznym była niska, co wskazuje, iż ww. połączenia służyły głównie realizacji przewozów krajowych. Ministerstwo podkreśla także, że bezpośrednia komunikacja kolejowa między Frankfurtem i Poznaniem jest w dalszym ciągu realizowana pociągami międzynarodowymi uruchamianymi przez PKP Intercity SA. W związku z tym, że w celu zwiększenia liczby dotowanych połączeń konieczne jest uprzednie zagwarantowanie odpowiednio wyższych środków budżetowych na pokrycie różnicy pomiędzy kosztami i przychodami przewoźnika, w najbliższym czasie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie przewiduje działań w kierunku objęcia połączeń na przedmiotowej trasie umową o świadczenie usług publicznych. Utrzymanie połączenia Poznań ?Frankfurt było przedmiotem korespondencji z zarządami województw wielkopolskiego i lubuskiego, w której resort przedstawił stanowisko na temat braku możliwości dalszego finansowania połączenia z budżetu państwa. Ponadto strona samorządowa została poinformowana o tym, że w przypadku gdy utrzymanie przedmiotowego połączenia jest istotne z uwagi na potrzeby transportowe lokalnej społeczności, w świetle obowiązujących przepisów samorząd danego województwa ma możliwość zamawiania i dotowania tego rodzaju przewozów w granicach regionu jako ustawowy organizator publicznego transportu zbiorowego w strefie transgranicznej.

Komentarze