Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Minister Adamczyk otworzył wiadukt nad linią kolejową Kraków – Warszawa

inforail
12.07.2022 16:45
0 Komentarzy
11 lipca 2022 r. został oddany do ruchu wiadukt nad linią kolejową Kraków – Warszawa w Batowicach.

Inwestycja zlokalizowana na terenie powiatu krakowskiego, na granicy Krakowa i Batowic, otrzymała w 2019 r. 25 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD). Całkowita wartość tego zadania to blisko 32 mln zł.

45 metrowy wiadukt

W ramach inwestycji wybudowany został 45 metrowy wiadukt nad torami kolejowymi, łączący ul. Powstańców w Krakowie z drogą powiatową w Batowicach i Dziekanowicach. Rozbudowano również przyległy układ drogowy, powstały trzy ronda, chodnik, ścieżka rowerowa, zatoki autobusowe, a także kanalizacja deszczowa i zbiornik retencyjny.

– Budujemy ponadregionalne drogi szybkiego ruchu, ale wspieramy także rozwój lokalnej infrastruktury drogowej, bo większość ruchu samochodowego w naszym kraju odbywa się po drogach samorządowych, z których na co dzień korzystają mieszkańcy miejscowości przy nich leżących. Te drogi umożliwiają bezpieczny dojazd do domu i do pracy milionom mieszkańców Polski. W powiatach i gminach na terenie całego kraju, nawet w tych najmniejszych, są prowadzone zadania dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Inwestycje te przyczyniają się do stworzenia spójnego i zintegrowanego systemu transportowego oraz poprawy bezpieczeństwa – powiedział w Batowicach minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Kolejnym elementem usprawniającym ruch w północnej części aglomeracji krakowskiej będzie węzeł Batowice, który powstanie w miejscu skrzyżowania drogi powiatowej 2293K (ul. Karola Wojtyły) i budowanej właśnie drogi ekspresowej S52 Północnej Obwodnicy Krakowa.

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg w Małopolsce

Z RFRD w latach 2019-2022 dofinansowano ponad 1 tys. zadań z województwa małopolskiego o łącznej wartości ponad 955 mln zł. Umożliwiło to budowę, przebudowę lub remont ponad 1220 km dróg powiatowych i gminnych.

Rządowe wsparcie przyznano także na budowę trzech obwodnic w ciągach dróg wojewódzkich w Małopolsce. Łączne dofinansowane dla obwodnic Zielonek, Brzeszcz i Szczurowej to ok. 110 mln zł.

Od 2021 roku ze środków Funduszu są dofinansowywane zadania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa pieszych w obszarze przejść dla pieszych. Dzięki nim w województwie małopolskim realizowanych jest ponad 170 takich zadań.

 W całym kraju w latach 2019-2022 wsparcie z RFRD uzyskało ponad 12 tys. zadań na drogach gminnych i powiatowych o łącznej długości ponad 18 tysięcy km. Na ten cel przeznaczyliśmy ok. 13 mld zł.

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg stanowi kompleksowy instrument wsparcia realizacji zadań na drogach zarządzanych przez jednostki samorządu terytorialnego. Jego celem jest przyspieszenie powstawania nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej na szczeblu lokalnym, stanowiącej ważny element prawidłowego funkcjonowania i rozwoju gospodarki oraz przyczyniającej się do poprawy poziomu życia obywateli. Środki Funduszu przekazywane są na:

• dofinansowanie budowy, przebudowy i remontu dróg powiatowych i dróg gminnych,

• dofinansowania budowy mostów lokalizowanych w ciągach dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych,

• finansowanie budowy, przebudowy i remontu dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych o znaczeniu obronnym,

• dofinansowanie budowy obwodnic lokalizowanych w ciągach dróg wojewódzkich,

• dofinansowanie budowy, przebudowy lub remontu dróg wojewódzkich, dróg powiatowych lub dróg gminnych, zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.

Komentarze