Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Między Wielkopolską a Dolnym Śląskiem pociągi nadal pojadą 120 km/h. Ale bez ograniczeń

inforail
04.10.2024 13:45
0 Komentarzy

Podróżowanie pociągami między Wielkopolską a Dolnym Śląskiem stanie się bardziej komfortowe i sprawne. Na odcinku trasy Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie, położonym w Wielkopolsce, planowane są prace remontowe, które znacząco poprawią jakość podróży koleją.

Umowa na realizację prac, warta około 68 milionów złotych netto, została właśnie podpisana, a finansowanie inwestycji pochodzi z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Z efektów tych prac pasażerowie będą mogli korzystać już w przyszłym roku.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie modernizacja peronów na stacjach i przystankach na trasie Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie?
  2. Jakie konkretnie zmiany w bezpieczeństwie ruchu kolejowego zostaną wprowadzone na odcinku Ostrów Wielkopolski – Myślibórz Sycowski dzięki modernizacji torowiska i przejazdów kolejowo-drogowych?
  3. W jaki sposób inwestycja wpłynie na dostępność podróży koleją dla osób o ograniczonej mobilności i jakie udogodnienia zostaną dla nich wprowadzone?
Linia kolejowa
Będzie remont linii kolejowej łączącej Wielkopolskę z Dolnym Śląskiem

Remont odcinka linii kolejowej nr 355

Celem modernizacji jest poprawa połączeń kolejowych pomiędzy Wielkopolską a Dolnym Śląskiem. Umowa obejmuje prace na linii kolejowej nr 355, na odcinku od Ostrowa Wielkopolskiego do Myśliborza Sycowskiego. Inwestycję poprowadzi Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o., a wartość projektu to ponad 68 milionów złotych netto. Środki na realizację projektu pochodzą z KPO, co pozwala na sprawne finansowanie kluczowych inwestycji infrastrukturalnych.

Nowoczesne perony i wyższy komfort podróży

Jednym z kluczowych elementów modernizacji będą prace na siedmiu stacjach i przystankach kolejowych, zlokalizowanych na odcinku między Ostrowem Wielkopolskim a Myśliborzem Sycowskim. Przebudowie poddane zostaną perony w Topoli, Tarchałach Wielkich, Odolanowie, Garkach, Granowcu, Sośniach Ostrowskich i Pawłowie Wielkopolskim. Nowe, wyższe perony zostaną wyposażone w wiaty, ławki oraz jasne, energooszczędne oświetlenie. Dodatkowo pojawi się czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne, co znacząco ułatwi korzystanie z kolei.

Dostępność dla osób o ograniczonej mobilności będzie priorytetem – przy peronach zamontowane zostaną pochylnie, a na nawierzchni pojawią się antypoślizgowe ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych. Dzięki tym zmianom, podróżowanie koleją stanie się bardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich pasażerów.

Poprawa infrastruktury kolejowej

Prace remontowe obejmą także torowisko na około 30-kilometrowym odcinku między Ostrowem Wielkopolskim a Myśliborzem Sycowskim. W ramach inwestycji wymienione zostaną szyny, a podłoże zostanie wzmocnione, co pozwoli na utrzymanie prędkości pociągów na poziomie 120 km/h. Dzięki modernizacji torów zmniejszy się ryzyko wprowadzenia ograniczeń prędkości z powodu złego stanu nawierzchni. Prace będą również obejmować remont trzech obiektów inżynieryjnych oraz przebudowę sześciu przejazdów kolejowo-drogowych, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na trasie.

Harmonogram i organizacja prac

Zasadnicze roboty budowlane rozpoczną się w czerwcu 2025 roku, po opracowaniu szczegółowej dokumentacji przez wykonawcę. Zakończenie prac przewidziano na IV kwartał 2025 roku. Ze względu na fakt, że modernizacja prowadzona będzie na linii jednotorowej, w czasie robót konieczne będzie wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Informacje na temat zmian w ruchu będą dostępne z wyprzedzeniem, zarówno na peronach, jak i na Portalu Pasażera (www.portalpasazera.pl).

Modernizacja linii kolejowej Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie to kluczowy krok w poprawie infrastruktury kolejowej, który przyczyni się do lepszej komunikacji między regionami i zapewni wygodniejsze warunki podróżowania dla pasażerów.

Komentarze