Mazowieckie VT627 zostaną w ruchu; umowa na P4 bez przetargu

Koleje Mazowieckie podpisały umowę na wykonanie naprawy w poziomie utrzymania P4 spalinowych autobusów szynowych serii VT627.
W trybie bezprzetargowym.
O umowie
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 czterech jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych serii VT627 wraz z wykonaniem prac wykraczających poza stały zakres naprawy w poziomie utrzymania P4, w tym uzupełnienie braków. Umowa obejmuje naprawy czterech spalinowych autobusów szynowych serii VT627-101, 102, 104, 105.
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był realizowany z zachowaniem standardów w zakresie jakości, niezawodności i bezpieczeństwa, a Wykonawca posiadał wdrożony system zarządzania jakością w oparciu o standard (ISO/TS 22163:2017) i certyfikat zgodności w zakresie funkcji utrzymania ważny co najmniej do dnia 31 marca 2023 roku.
Wymaga także wykonania naprawy w poziomie utrzymania P4 każdego autobusu szynowego, w terminie nie dłuższym niż 55 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania autobusu szynowego do naprawy oraz aby wykonawca udzielił gwarancji jakości na okres 12 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego autobusu szynowego, na prace będące przedmiotem umowy na cały autobus szynowy po naprawie.
Udzielenie zamówienia nastąpiło w trybie bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ze względu na wystąpienie pilnej konieczności związanej z wydarzeniami, których podmiot zamawiający nie mógł przewidzieć, oraz zgodnie z warunkami ściśle określonymi w dyrektywie.
Jak podano w uzasadnieniu z uwagi na pilną potrzebę wykonania naprawy w poziomie utrzymania P4 spalinowych autobusów szynowych serii VT627 zachodzi konieczność udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki firmie CSI INVEST Sp. z o.o.
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Koleje Mazowieckie skorzystały z tego trybu.
Wartość umowy to 4 241 600.00 PLN netto.
Przypomnijmy, że ostatni przetarg został unieważniony z uwagi na zbyt wysoką cenę. Startowała w nim konsorcjum CSI Invest Sp. z o.o. oraz Seluch Polska Sp. z o.o. z ceną 4 841 600,00netto/ 5 955 168,00 brutto. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 3 400 000,00 zł netto/4 182 000,00 zł brutto. Zawarta umowa to zatem kompromis, który jest korzystny dla obu stron.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze