Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Maszyniści w PKP Cargo do 27 kwietnia odłożyli rokowania płacowe

inforail
15.04.2022 16:45
0 Komentarzy
Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce zdecydował o odłożeniu do 27 kwietnia rokowań płacowych w PKP Cargo.

Tak wynika z dokumentu zamieszczonego na stronie związkowców.

Porozumienie bądź protokół rozbieżności

„Podjęliśmy decyzję w sprawie wyrażenia zgody na odłożenie do 27.04.2022 r. rokowań (płacowych – PAP), by nowy prezes zorientował się w możliwościach spółki. Mamy nadzieję, że w wyznaczonym wspólnie terminie podpiszemy porozumienie bądź protokół rozbieżności i wejdziemy w fazę mediacji” – napisano w oświadczeniu związku maszynistów.

Jak wskazali związkowcy, to reakcja na apel nowego prezesa o zawieszenie akcji protestacyjnej.

„Trzeba pamiętać, że w tematach wzrostu wynagrodzeń i planów naprawczych spółki czekają nas trudne negocjacje” – napisano w oświadczeniu.

PKP Cargo poinformowało w środę, że rada nadzorcza spółki powołała na stanowisko prezesa zarządu firmy Dariusza Seligę. W skład zarządu powołano też Zenona Kozendrę, powierzając mu funkcję członka zarządu – przedstawiciela pracowników spółki.

Obecnie skład zarządu PKP Cargo przedstawia się następująco: Dariusz Seliga (prezes), Marek Olkiewicz (członek zarządu ds. operacyjnych), Zenon Kozendra (członek zarządu przedstawiciel pracowników).

Na początku marca tego roku związki zawodowe w PKP Cargo wszczęły spór zbiorowy wobec odmowy spełnienia wysuniętych przez organizacje związkowe żądań dot. wdrożenia 1 kwietnia tego roku podwyżki w wynagrodzeniu zasadniczym w wysokości 600 zł dla pracowników objętych układem zbiorowym.

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce i czołowym operatorem w Unii Europejskiej. Jako Grupa oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy (największa flota taboru w Polsce), samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe dla kilku tysięcy klientów na terenie Polski oraz Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii.(PAP)

Komentarze