Małopolska skorzystała z opcji. Dwa dodatkowe Impulsy
Zarząd Newagu poinformował,iż w dniu 24 września 2020 roku otrzymał od Województwa Małopolskiegooświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji przewidzianej umową na dostawęezt-ów.
Przedmiotem opcji jest zwiększenie przedmiotu umowy,podpisanej 26 czerwca 2020 roku, o dostawę kolejnych 2 dodatkowychelektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług utrzymania orazczęści zamiennych. Łączna wartość opcji wynosi 44 778 400,00 zł netto.
Na skutek skorzystania z prawa opcji wartość Umowy ulegazwiększeniu do kwoty 199 408 400,00 zł netto.
Dostawy ezt-ów, stanowiące przedmiot opcji, będą wykonywanew latach 2021-2022, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Pierwotnie województwo zamówiło siedem czteroczłonowych składów,teraz zwiększa zamówienie o dwa kolejne.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków EuropejskiegoFunduszu Rozwoju Regionalnego. Tabor dostosowany będzie do potrzeb osób oograniczonej mobilności – m.in. osób z niepełnosprawnościami (w szczególnościporuszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących orazniesłyszących lub niedosłyszących), kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (wtym dzieci), osób z ciężkim bagażem lub starszych, osób z zagranicy, nieznającychlokalnego języka.
Jak podaje producent Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls 2wyróżnia się funkcjonalnością orazzastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Projektując pociągkonstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynistypodporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalniezaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala nadostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pociągu.
W pierwszej kolejności nowo zakupiony tabor zostanieskierowany do świadczenia usług przewozowych na następujących trasach:
1) trasy obsługiwane przez Koleje Małopolskie:
• SKA2:Skawina – Kraków Gł. – Sędziszów
• SKA3:Kraków Gł. – Tarnów
• KrakówGł. – Nowy Sącz/Krynica Zdrój
2) trasa obsługiwana przez Przewozy Regionalne:
• KrakówGł. – Katowice.
Ponadto, w celu optymalnego wykorzystania nowego taboru, niewyklucza się, że zostanie on użyty na innych trasach SKA w obszarze aglomeracjimiejskiej/miejskich oraz poza nimi, tj. SKA1: Wieliczka Rynek Kopalnia – KrakówGł. – Kraków Lotnisko, jak również trasach, które mogą powstać w przyszłości,jako rozwój oferty pociągów SKA i tras komplementarnych do SKA, w szczególnoścido Chrzanowa, Oświęcimia, Wadowic czy Zakopanego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze