Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolska skorzystała z opcji. Dwa dodatkowe Impulsy

inforail
25.09.2020 08:45
0 Komentarzy

Zarząd Newagu poinformował,iż w dniu 24 września 2020 roku otrzymał od Województwa Małopolskiegooświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji przewidzianej umową na dostawęezt-ów.

Przedmiotem opcji jest zwiększenie przedmiotu umowy,podpisanej 26 czerwca 2020 roku, o dostawę kolejnych 2 dodatkowychelektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług utrzymania orazczęści zamiennych. Łączna wartość opcji wynosi 44 778 400,00 zł netto.

Na skutek skorzystania z prawa opcji wartość Umowy ulegazwiększeniu do kwoty 199 408 400,00 zł netto.

Dostawy ezt-ów, stanowiące przedmiot opcji, będą wykonywanew latach 2021-2022, zgodnie z ustalonym harmonogramem.

Pierwotnie województwo zamówiło siedem czteroczłonowych składów,teraz zwiększa zamówienie o dwa kolejne.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków EuropejskiegoFunduszu Rozwoju Regionalnego. Tabor dostosowany będzie do potrzeb osób oograniczonej mobilności – m.in. osób z niepełnosprawnościami (w szczególnościporuszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących orazniesłyszących lub niedosłyszących), kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (wtym dzieci), osób z ciężkim bagażem lub starszych, osób z zagranicy, nieznającychlokalnego języka.

Jak podaje producent Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls 2wyróżnia się  funkcjonalnością orazzastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Projektując pociągkonstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynistypodporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalniezaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala nadostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pociągu.

W pierwszej kolejności nowo zakupiony tabor zostanieskierowany do świadczenia usług przewozowych na następujących trasach:

1) trasy obsługiwane przez Koleje Małopolskie:

             SKA2:Skawina – Kraków Gł. – Sędziszów

             SKA3:Kraków Gł. – Tarnów

             KrakówGł. – Nowy Sącz/Krynica Zdrój  

2) trasa obsługiwana przez Przewozy Regionalne:

             KrakówGł. – Katowice.

Ponadto, w celu optymalnego wykorzystania nowego taboru, niewyklucza się, że zostanie on użyty na innych trasach SKA w obszarze aglomeracjimiejskiej/miejskich oraz poza nimi, tj. SKA1: Wieliczka Rynek Kopalnia – KrakówGł. – Kraków Lotnisko, jak również trasach, które mogą powstać w przyszłości,jako rozwój oferty pociągów SKA i tras komplementarnych do SKA, w szczególnoścido Chrzanowa, Oświęcimia, Wadowic czy Zakopanego.

Komentarze