Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lubuskie też z 10-letnią umową z Polregio

inforail
03.12.2020 12:45
0 Komentarzy

Nowa umowa, stara jakość. Polregio d. Przewozy Regionalne zawarły 10-letnią umowę z województwem lubuskim. Nie przeszkodziły ani ciągłe awarie taboru ani odwoływane kursy.

To już 7 nowa umowa operatora z samorządami wojewódzkimi. W żadnej z dotychczas zawartych umów, co szczegółowo sprawdzamy, nie pojawił się wymóg wprowadzenia do ruchu nowych pociągów.

Gdzie pojadą pociągi?

Przewozy objęte umową będą realizowane na następujących liniach komunikacyjnych:

Berlin Ostkreuz – Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań Gł.

Zielona Góra Gł. – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Gł.

Zielona Góra Gł. – Nowa Sól – Głogów – Wrocław Gł.

Poznań Gł. – Zbąszynek – Świebodzin – Rzepin

Zielona Góra Gł. – Rzepin – Frankfurt (Oder)

Nowa Sól – Zielona Góra Gł. – Zbąszynek – Poznań Gł.

Zielona Góra Gł. – Żary – Żagań – Węgliniec – Zgorzelec – Görlitz

Żagań – Żary – Forst (Lausitz)

Małomice – Żagań – Żary – Zielona Góra Gł.

Leszno – Wschowa – Głogów – Zielona Góra Gł.

Poznań Gł. – Krzyż – Dobiegniew – Szczecin Gł. – Świnoujście

Zielona Góra Gł. – Zbąszynek – Toporów – Łagów

Zielona Góra Gł. – Zbąszynek – Międzyrzecz – Pszczew (Wierzbno)

Gorzów Wlkp. – Międzyrzecz – Pszczew (Wierzbno).

Ponadto poniższe linie będą uruchamiane sukcesywnie w ramach umowy po przeprowadzonych pracach modernizacyjnych:

Zielona Góra Gł. – Gubin – Guben

Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz

Żary – Żagań – Głogów

Żary – Lubsko

Nowe połączenia przy współpracy z samorządem województwa i władzami lokalnymi pojawią się na trasach Zielona Góra Gł. – Żagań – Małomice, Żagań – Forst, Zbąszynek – Rzepin, Zielona Góra Gł. – Głogów.

Pociągi Polregio w ramach umowy o wartości ponad 1 mld złotych (dokładna kwota umowy 1 066 463 111 zł) pokonają przez ten okres ponad 48 mln kilometrów, a to oznacza dopłatę do pockm na poziomie około 22 zł.

Przewozy w województwie lubuskim są realizowane głównie taborem marszałkowskim, z którego utrzymaniem operator ma olbrzymie problemy. Swego czasu mówiło się nawet o warunkach stawianych Przewozom Regionalnym przez samorząd, ale finalnie chyba nic z tego nie wyszło.

Umowa wejdzie w życie wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów od dnia 13 grudnia 2020 roku.   

Komentarze