Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lubuskie planuje inwestycje, w tym taborowe

inforail
04.02.2016 10:51
0 Komentarzy

Będziemy dalej modernizować i kupować taborkolejowy ? zapowiedziała marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak. Idodała, że w ciągu ostatnich lat udało się w dosyć istotny sposób wymienićkursujące po regionie składu na nowoczesne. Na ten cel przeznaczona została kwota blisko 200mln zł. Zostały one przeznaczone m.in. na zakup trzech Impulsów w ramach Zachodniej GrupyZakupowej.

Czas na kolejne duże inwestycje ? mówiła dalej marszałek Polak. Aktualniepark taborowy województwa lubuskiego składa się łącznie z 19 pojazdówpasażerskich. To 4 autobusy szynowe, 12 spalinowych zespołów trakcyjnych oraz 3elektryczne zespoły trakcyjne. Łącznie na zakup tych pojazdów przeznaczonoponad 184,8 mln zł a na modernizację składów zakupionych w latach 2003-2008wydano ponad 18,8 mln zł. Jednak jak podkreśla marszałek w nowej perspektywieLubuskie stawia na kolej, więc czekają nas kolejne kolejowe inwestycje.

­- Będziemy wymieniać tabor kolejowy, będziemy również modernizować linie kolejowe? wyjaśniła. Wiele inwestycji zapisanych jest w Kontrakcie Terytorialnym i będąrealizowane ze środków krajowych.

– To co nas najbardziej interesuje to modernizacja linii CE59 na odcinkuWrocław – Brochów/Grabiszyn – Głogów – Zielona Góra – Rzepin – SzczecinPodjuchy ? na terenie województwa lubuskiego i ta linia ? Odrzańska LiniaKolejowa jest modernizowana i jest w dokumencie implementacyjnym na wysokiejpozycji i na pierwszej pozycji w ramach wykazu inwestycji w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 1mld zł przeznaczone zostanie namodernizacje tej linii kolejowej ? wyjaśnił senator Waldemar Sługocki.

Kolejna droga to E59 odcinek Poznań Główny – Szczecin Dąbie ? na tereniewojewództwa lubuskiego. I tutaj mam bardzo dobrą informację, ponieważ tainwestycja walczyła w konkursie z instrumentu Łącząc Europę. Konkurs się jużzakończył. Wszystkie projekty złożone przez stronę polską otrzymałydofinansowanie ? mówił senator. Ponadto do Kontraktu Terytorialnego wpisanazostała modernizacja linii kolejowych Nr 14, 815, 816 odcinek Ostrów Wlkp. -(Krotoszyn) – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn – Głogów? na terenie województwa lubuskiego. Na liście przedsięwzięć warunkowychKontraktu, których realizacja jest uzależniona m.in. od dostępności środkówfinansowych uwzględniono również trzy przedsięwzięcia. Są to: prace na liniikolejowej nr 358 odc. Czerwieńsk ? Gubin, rozbudowa i modernizacjainfrastruktury linii kolejowych 275 na odcinku gr. województwa – Żagań orazlinii 14 na odcinku Żagań – Żary ? Forst, rozbudowa i modernizacjainfrastruktury linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wlkp. Obecnie ZarządWojewództwa Lubuskiego przygotowuje się do podjęcia renegocjacji z rządem RPzapisów Kontraktu w zakresie listy przedsięwzięć. Jednym z negocjacyjnych celówZarządu Województwa Lubuskiego będzie doprowadzenie do przesunięcia wszystkichprzedsięwzięć z listy warunkowej na listę przedsięwzięć podstawowych, w tymrównież ww. inwestycji kolejowych.

Ponadto realizowane będą także przedsięwzięcia w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego. – Będziemy chcieli wyremontować linie kolejowe. Wpoprzedniej perspektywie wyremontowana została trasa Gorzów ? Kostrzyn, w tejchcielibyśmy wyremontować trasę Krzyż -Gorzów, więc będziemy mieli całą linięzakończoną . Następny etap to Zielona Góra ? Frankfurt. Trzecim elementemzawartym w RPO jest trasa od Wrocławia, przez Żary- Żagań ? wyjaśniła AlicjaMakarska, Członek Zarządu Województwa Lubuskiego.

Jak podkreślał Waldemar Sługocki, te wszystkie działania pokazują, żeLubuskie naprawdę stawia na kolej. ? To, co się dzieje w granicach województwalubuskiego jest najlepszym dowodem na to, że samorząd województwaodpowiedzialnie patrzy na potencjał kolejowy. Standard podróży i jej czaspowoduje, że zainteresowanie koleją będzie coraz większe ? dodał.

Na razie, poza zapowiedziami inwestycji w tabor,nie poznaliśmy jednak bliższych szczegółów na temat ilości i rodzaju pojazdów,które chce zakupić Urząd Marszałkowski.


Komentarze