Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lohr DRAISY. Lekki i ekonomiczny pojazd bateryjny jako alternatywa dla składów dieslowskich

inforail
01.10.2024 16:45
0 Komentarzy

DRAISY to innowacyjny pojazd, który ma potencjał zrewolucjonizować transport kolejowy na małych sieciach kolejowych, znanych we Francji jako „Lignes de Desserte Fine”.

Dzięki współpracy Lohr, SNCF oraz partnerów GCK Battery, Stations-e i IRT Railenium, projekt ten został wyróżniony w ramach inicjatywy „Digitalizacja i Dekarbonizacja Transportu Kolejowego” realizowanej przez France 2030.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści środowiskowe wynikają z pełnego zasilania pociągu DRAISY energią elektryczną z baterii?
  2. W jaki sposób zastosowane osie wpływają na zmniejszenie kosztów eksploatacji i konserwacji torów?
  3. Czy planowane są testy DRAISY poza Francją, aby ocenić jego przydatność na międzynarodowych liniach kolejowych?
Lohr Draisy
Lohr Draisy

Innowacyjne Rozwiązania dla Małych sieci Kolejowych

DRAISY to elektryczny pociąg w pełni zasilany bateriami, który został zaprojektowany z myślą o efektywności, zrównoważonym rozwoju oraz niskich kosztach eksploatacji. Jego innowacyjne rozwiązania sprawiają, że jest doskonałym środkiem transportu dla 9 000 kilometrów linii kolejowych we Francji, a także odpowiada na potrzeby międzynarodowych sieci kolejowych. Jednym z kluczowych elementów pociągu DRAISY jest szybkie ładowanie baterii w stacjach, co umożliwia bezproblemowe działanie i nie wpływa na rozkład jazdy.

Dzięki lekkiej konstrukcji i niskiej masie własnej (20 ton), DRAISY minimalizuje zużycie torów, co przekłada się na niższe koszty utrzymania infrastruktury kolejowej. Co więcej, orientowalne osie pociągu pozwalają na zmniejszenie zużycia kół i poprawę komfortu jazdy, co stanowi istotne innowacje technologiczne w transporcie kolejowym.

Lohr Draisy
Lohr Draisy

Parametry techniczne DRAISY:

  • Autonomia: 100 kilometrów
  • Maksymalna prędkość: 100 km/h
  • Pojemność: 80 pasażerów, w tym 30 miejsc siedzących
  • Źródło energii: 100% zasilanie bateriami
  • Szybkie ładowanie: w stacjach kolejowych
  • Osiowanie: 2 orientowalne osie napędowe
  • Obciążenie na oś: 10 ton
  • Masa nominalna: 20 ton

DRAISY to odpowiedź na potrzeby zrównoważonego transportu przyszłości, oferując efektywność kosztową, ekologiczną oraz technologiczną, która przyciąga uwagę operatorów kolejowych zarówno we Francji, jak i za granicą.

Komentarze