Łódź Widzew na finiszu
PKP PLK prowadzą ostatnieprace wykończeniowe na stacji Łódź Widzew. Za trzy miesiące pasażerowie będąmieli do dyspozycji nowe, w pełni zadaszone perony i wygodne przejściepodziemne.
Trzy nowe perony
Po wakacjach na stacjiŁódź Widzew dostępne będą już wszystkie trzy nowe perony. Podróżni będą moglikorzystać z wygodnego przejścia podziemnego dostosowanego do potrzeb osób oograniczonej mobilności. Z budynku dworca do korytarza prowadzi pochylnia, a naperony będzie można dostać się jedną z trzech wind.
48 km nowych torów
Łódź Widzew jest kluczowąstacją łódzkiego węzła kolejowego. Stąd biegną tory w kierunku Łodzi Kaliskiej,budowanej Łodzi Fabrycznej i po nowo uruchomionej w 2014 roku linii do Zgierza.Inwestycja na stacji objęła budowę torów o łącznej długości ponad 40 km.Zbudowano 10 nowych torów, z czego 6 przeznaczonych jest dla pociągówpasażerskich, 2 dla ruchu towarowego, a ostatnie 2 do obsługi technicznejskładów. Nad torami rozciągnięto sieć trakcyjną o łącznej długości 55 km,zamontowano 90 rozjazdów. Perony odługości 400 metrów są wyższe od dotychczasowych i ułatwiają pasażeromwsiadanie do pociągów. Stacja została też wyposażona w wyświetlacze zinformacją pasażerską, nagłośnienie, gabloty na rozkłady jazdy i ławki. Nadtorami i peronami rozciąga się szerokie zadaszenie.
Zmiany na ulicy Niciarnianej
PKP PLK w porozumieniu zsamorządowym zarządcą dróg w Łodzi od 18 maja wprowadzają zmiany w organizacjiruchu na ulicy Niciarnianej. Wykonawca budujący dojazd do tunelu biegnącego wkierunku stacji Łódź Fabryczna rozpoczyna budowę dwupoziomowego skrzyżowania.
Piesi będą mogliprzekraczać plac budowy specjalnie wytyczonym przejściem, natomiast kierowcybędą korzystali z przejazdu w ciągu ulicy Widzewskiej. Prace konstrukcyjne będątrwały do końca 2015 roku kiedy zaplanowano rozpoczęcie pierwszych jazdtechnicznych pociągów do nowej stacji Łódź Fabryczna.
Prace za blisko ćwierć miliarda złotych
Prace realizowane nazlecenie PKP PLK na stacji Łódź Widzew są częścią projektu obejmującego m.in.budowę torów dojazdowych do tunelu do Łodzi Fabrycznej oraz modernizacjękolejowej obwodnicy Łodzi od stacji Łódź Widzew przez Łódź Chojny do stacjiŁódź Kaliska. Całkowity koszt umowy wynosi blisko 239 mln zł. Wykonawcą pracjest Trakcja PRKiI S.A.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze