Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ŁKA dokupiła dwie hybrydy

inforail
10.05.2022 15:45
0 Komentarzy
W dniu 10 maja 2022 roku Newag otrzymał od Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sp. z o.o. oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji przewidzianej umową na dostawę składów hybrydowych.

Przedmiotem opcji jest zwiększenie jej przedmiotu o dostawę dwóch dodatkowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania.

Opcja

Łączna wartość opcji wynosi 55 700 000,00 zł netto. Na skutek skorzystania z prawa opcji wartość umowy uległa zwiększeniu do kwoty 139.250.000,00 zł netto.

Dostawy pojazdów stanowiące przedmiot opcji zostaną zrealizowane w terminie 18 miesięcy od dnia złożenia oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji, jednak nie wcześniej niż po dostawie ostatniego składu w ramach zamówienia podstawowego.

23 lipca 2021 roku podpisana została umowa na zakup trzech nowych pojazdów hybrydowych przeznaczonych do wykonywania pasażerskich przewozów aglomeracyjnych i regionalnych w województwie łódzkim.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zdecydowała się na zakup trzech jednostek, których wartość wynosi blisko 103 mln zł brutto, natomiast w ramach umowy zamawiający mógl skorzystać z prawa opcji i zamówić kolejne dwie jednostki.

Nowe zespoły trakcyjne w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zostaną wyposażone w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z pojazdów będzie klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Pojazdy Impuls 2 typu 36WEh pomieszczą 300 osób, z czego ponad 140 osób na miejscach siedzących. Pojazd będzie poruszał się z prędkością 160 km/h pod trakcją elektryczną, natomiast przy użyciu napędu spalinowego jest to 120 km/h.

Hybrydowy zespół trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz napędu elektrycznego posiada też napęd spalinowy, które pozwalają na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta, a ponadto komfort jazdy pasażerów radykalnie się podnosi.

Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów,  z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.

Komentarze