Litewskie Koleje dostały zadanie od rządu; mają podwoić liczbę pasażerów
Ministerstwo Transportu i Komunikacji Litwy podpisało umowę z LTG Link, mającą na celu poprawę usług w latach 2023-32.
Umowa ma na celu zachęcenie do zmiany środka transportu i osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju określonych w polityce Unii Europejskiej, poprzez zachęcanie większej liczby osób do korzystania z kolei.
10 mln pasażerów
Umowa wskazuje cele w zakresie zwiększenia ruchu pasażerskiego, które LTG Link określa jako „ambitne”. Liczba podróży pasażerskich musi wzrosnąć z 4,3 mln w 2022 r. do 6 mln w 2025 r. i do 10 mln w 2030 r.
Oczekuje się, że średnia roczna kwota współfinansowania potrzebnego do osiągnięcia tych celów wyniesie 40 mln euro. Przeznaczone zostaną one m.in. na wsparcie operacyjne i finansowanie zakupu nowych pociągów.
Długoterminowa umowa pozwoli LTG Link na poszukiwanie dodatkowego finansowania na litewskim i międzynarodowym rynku finansowym w celu sfinansowania zakupu nowych EZT-ów, które będą w pełni dostępne dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.
Podczas gdy ministerstwo określi trasy, wymagania dotyczące jakości usług publicznych i środki kontroli, LTG Link będzie odpowiedzialny za rozkład jazdy, aby zapewnić lepszą koordynację z usługami autobusowymi.
Umowa przewiduje również, że władze lokalne będą pomagać w kształtowaniu usług w celu zaspokojenia szczególnych potrzeb każdego regionu oraz w koordynowaniu różnych rodzajów transportu. Planowane jest również utworzenie parkingów typu „parkuj i jedź” na stacjach oraz stworzenie systemów biletowych ułatwiających korzystanie z komunikacji miejskiej.
„Umowa z LTG Link na następną dekadę ugruntowała dążenie stron do dalszego zachęcania obywateli do wybierania podróży koleją, a także zwiększania atrakcyjności podróży koleją i poprawy jakości świadczonych usług” – mówi litewski minister ds. transportu i komunikacji Marius Skuodis. „Ta umowa zwiększy wymagania jakościowe dla firmy, pomoże wzmocnić kontrolę, skoordynować harmonogramy i zapewnić długoterminowe finansowanie. Co niezwykle ważne – kładziemy solidny fundament pod odnowę całego taboru” – dodaje.
„Ta umowa stanowi nowy kamień milowy w rozwoju ekologicznego transportu kolejowego” – mówi dyrektor generalny LTG Link Linas Baužys. „Długoterminowe finansowanie pozwoli nam nie tylko zaplanować i zrealizować to, czego pasażerowie potrzebują dzisiaj, ale także zaplanować odnowienie i rozbudowę taboru pociągów, który jest dostępny dla wszystkich” – dodaje.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze