Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lepsza kolejowa oferta dla Lubina i Legnicy

inforail
07.11.2019 08:45
0 Komentarzy

Z opublikowanychprzez PKP Intercity założeń do rozkładu jazdy na rok 2019 / 2020, który zacznieobowiązywać od 15 grudnia br. wynika, iż zarówno Lubin jak też Legnica uzyskajądodatkowe połączenia dalekobieżne.

Dzięki zakończeniu prac modernizacyjnych na linii kolejowejnr 289 (Legnica – Rudna Gwizdanów) możliwa będzie zmiana trasy niektórychpociągów a tym samym ich powrót na dawne trasy przez Zagłębie Miedziowe. Zmianieulegnie trasa pociągów Wolin (wakacyjny), Bolko, Szyndzielnia, Mehoffer iSwarożyc.

Dane dostępne w portalu pasażera Polskich Linii Kolejowychsugerują, że zarówno z Lubina jak też Legnicy będzie można bezpośrednio dotrzećm.in. do Świnoujścia, Bohumina, Katowic, Szczecina, Krakowa czy Bielska Białej.

Nowe wytrasowanie uzyska także międzynarodowy pociąg”Nightjet” uruchamiany przez Koleje Austriackie OBB wraz z PKPIntercity – dzięki niemu Lubin oraz Legnica uzyskają bezpośrednie połączenie zBerlinem (stacja docelowa Charlottenburg przez Berlin Hbf.) oraz Wiedniem.Skład Nightjet ma prowadzić również bezpośrednie wagony z Berlina do Przemyślai z powrotem, a także do Budapesztu. O ile przewoźnicy OBB i MAV START, a takżePolskie Linie Kolejowe w swoich planowanych rozkładach jazdy publikują danedotyczące tych połączeń o tyle w PLK brak jest jeszcze informacji o przepinaniuwagonów do Przemyśla – które mają być prowadzone składem”Przemyślanin”, jest to jednak prawdopodobnie tylko kwestia czasukiedy dane te oficjalnie pojawią się w rozkładzie jaki zostanie opublikowany po23 listopada br.

Wartym przypomnienia jest fakt, iż od 9 czerwca br. KolejeDolnośląskie na uruchomionej linii D-11 z Lubina do Wrocławia przewiozły jużblisko 150 tysięcy pasażerów – co pokazuje jak niezbędny był powrót kolei doStolicy Polskiej Miedzi.

Wraz z oddaniem do użytku dalszego odcinka linii 289 – zLubina do Rudnej Gwizdanowa wydłużeniu ulegnie także kursowanie połączeń D-11realizowanych przez Koleje Dolnośląskie. Większość dotychczas realizowanychpołączeń z Wrocławia do Lubina teraz dotrze aż do Głogowa (przez Lubin), zaśpociągi KD zatrzymają się w Lubinie dwukrotnie w każdą stronę – prócz stacjiLubin także na nowym przystanku kolejowym Lubin Stadion usytuowanym przy ul. M.Curie – Skłodowskiej (nieopodal siedziby KGHM, szpitala MCZ oraz w bezpośrednimsąsiedztwie stadionu piłkarskiego Zagłębia Lubin).


Komentarze