Leo Express połączy pociągiem Niemcy, Czechy i Polskę aż do granicy z Ukrainą. Wiemy od kiedy
Leo Express uruchamia transeuropejskie połączenie, które połączy najważniejsze aglomeracje w Niemczech, Czechach i Polsce, aż do granicy z Ukrainą. Połączenie w obu kierunkach będzie realizowane raz dziennie. Trasa rozpocznie się w Przemyślu, przy granicy Polski z Ukrainą, i poprowadzi przez Kraków, Ostrawę, Pragę, Drezno, Lipsk oraz Erfurt, aż do Frankfurtu nad Menem oraz na lotnisko Frankfurt.
Bilety na nową linię, która ruszy 25 czerwca 2026 roku, są już w sprzedaży, a ceny zaczynają się od 48 zł. Na trasie kursować będą pociągi Leo Express, wyposażone w Wi-Fi, gniazdka elektryczne, klimatyzację, ofertę gastronomiczną oraz inne udogodnienia dla pasażerów.
Rozkład jazdy:
- Jakie kraje i kluczowe miasta połączy nowe transeuropejskie połączenie Leo Express uruchamiane od 25 czerwca 2026 roku?
- Jakie udogodnienia oraz warianty podróży zaoferuje Leo Express pasażerom na nowej trasie, w tym po wprowadzeniu rezerwacji miejsc i klasy Business?
- W jaki sposób nowe połączenie Leo Express wpłynie na komunikację między Europą Środkowo-Wschodnią a Zachodnią, w szczególności w kontekście dojazdu do lotniska we Frankfurcie?
Trasa 1300 km
„Leo Express wprowadza nowe, pełnowartościowe transeuropejskie połączenie, które łączy ważne centra administracyjne, finansowe i przemysłowe, takie jak Frankfurt, jedno z największych lotnisk w Europie, a także metropolie kulturalne, na przykład Kraków, Pragę czy Weimar. Przy długości trasy przekraczającej 1300 kilometrów będzie to jedno z najdłuższych bezpośrednich połączeń kolejowych w Europie”, mówi Peter Köhler, CEO Leo Express, i dodaje: „Leo Express przełamuje tym samym na kolei symboliczną barierę między Europą Wschodnią a Zachodnią oraz połączy kluczowe europejskie centra z bramą wjazdową na Ukrainę bezpośrednią trasą, której dotąd brakowało”.
Pociąg wyruszy z Przemyśla o godzinie 13:31 i dotrze do stacji docelowej na lotnisku we Frankfurcie następnego dnia o 7:53. Kurs powrotny wyjedzie o 8:27 i przyjedzie do Przemyśla o 2:23. Pierwsze połączenie zostanie uruchomione 25 czerwca 2026 roku. Na trasie kursować będą pociągi Leo Express, wyposażone w Wi-Fi, gniazdka elektryczne, klimatyzację, ofertę gastronomiczną oraz innymi usługami. Cena biletu pomiędzy stacjami końcowymi zaczyna się od 48 zł.
Obecnie połączenia są sprzedawane bez rezerwacji miejsc, jednak już w styczniu przewoźnik zaoferuje w pełni miejscówkowy wariant oraz klasę Business, zapewniającą jeszcze wyższy komfort podróży. Przedstawi także kolejne usługi, z których będą mogli korzystać pasażerowie tej linii. Klienci, którzy zakupili bilet bez rezerwacji miejsca, po wprowadzeniu zmian zostaną usadzeni na wybranym przez siebie miejscu.
Wybrane stacje na trasie
Polska: Przemyśl, Rzeszów, Tarnów, Kraków, Katowice, Tychy
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czechy: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec, Pardubice, Praga, Kralupy nad Wełtawą, Uście nad Łabą, Děčín
Niemcy: Bad Schandau, Drezno, Lipsk, Weimar, Erfurt, Fulda, Hanau, Offenbach, Frankfurt Süd, Lotnisko Frankfurt
W związku z tymczasowymi pracami budowlanymi na terenie Niemiec pociąg będzie wyruszał z Frankfurtu w poniedziałki o cztery godziny później, czyli o 12:27. Z powodu regularnych prac utrzymaniowych we wtorki i środy linia będzie kursować wyłącznie na odcinku Lotnisko Frankfurt – Bogumin, natomiast w środy i czwartki wyłącznie na odcinku Bogumin – Lotnisko Frankfurt.
Aż na lotnisko we Frankfurcie
„Leo Express oferuje połączenie z dogodną godziną przyjazdu na lotnisko we Frankfurcie o 7:53, co umożliwia komfortowe przesiadki na loty europejskie i międzykontynentalne. Kurs powrotny o 8:27 zapewnia dzienne połączenie do Pragi, z późnym przyjazdem do Krakowa i Przemyśla. Pociąg zapewni także bezpośrednie połączenie między Pragą, Dreznem, Lipskiem, Erfurtem i Frankfurtem”, podkreśla Peter Köhler, CEO Leo Express.
Bezpieczeństwo, niezawodność i międzynarodowe zaplecze
Leo Express od dłuższego czasu należy do przewoźników osiągających najlepsze wyniki w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności i punktualności. Dzięki regularnej i dokładnej konserwacji taboru przewoźnik unika awarii systemów kluczowych dla komfortu pasażerów, takich jak ogrzewanie czy klimatyzacja, a także utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu. Osiągnięcia te wspiera również międzynarodowa struktura akcjonariatu. Największym akcjonariuszem jest Renfe, hiszpański narodowy przewoźnik kolejowy, posiadający bogate doświadczenie w obszarze kolei dużych prędkości. Pozostali inwestorzy pochodzą zarówno z Czech, jak i z zagranicy, co podkreśla międzynarodowy charakter spółki oraz jej orientację na rynek europejski.
Komentarze