Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express: Na trasę Kraków – Warszawa wyjedziemy zgodnie z planem

inforail
15.12.2025 10:30
0 Komentarzy

Czeski przewoźnik Leo Express znacząco rozszerza swoją działalność w Polsce i Europie Środkowej. Od 14 grudnia 2025 roku firma ponownie uruchomiła codzienne połączenia kolejowe między Pragą a Krakowem, a w weekendy trasę wzmocnią dodatkowe pary pociągów.

To jednak dopiero początek ekspansji — od 1 marca 2026 roku liczba kursów wzrośnie nawet do czterech dziennie, a w kolejnym roku linia zostanie przedłużona aż do Warszawy.

Rozkład jazdy:

  1. Jak rozszerzenie połączeń Leo Express na trasie Praga – Kraków – Warszawa wpłynie na konkurencję i ofertę międzynarodowych przewozów kolejowych w Polsce?
  2. W jaki sposób skomunikowanie autobusów do Lwowa z pociągami Leo Express może zmienić sposób podróżowania między Polską, Czechami a Ukrainą?
  3. Jakie grupy pasażerów najbardziej skorzystają z wprowadzenia nocnych pociągów i niskich cen biletów przesiadkowych oferowanych przez przewoźnika?

Nowe połączenia kolejowe: Praga – Kraków – Warszawa

Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, w 2026 roku pomiędzy Pragą, Krakowem i Warszawą będą kursowały dwa pociągi dziennie w każdą stronę. Pasażerowie skorzystają zarówno z połączeń dziennych, jak i nocnych, utrzymujących pełen zakres usług, które Leo Express oferuje w swoich standardowych przewozach międzynarodowych.

Pierwsze połączenie na nowej trasie wystartuje 1 marca 2026 roku, otwierając nowy etap integracji transportowej pomiędzy Czechami a Polską.

„W kontekście odwołanych połączeń w nowym rozkładzie jazdy innego przewoźnika chcielibyśmy uspokoić pasażerów oraz opinię publiczną i poinformować, że Leo Express zgodnie z planem uruchomi połączenia między Krakowem a Warszawą od 1 marca 2026 roku, a w przyszłości planujemy dalsze rozszerzanie naszej oferty. Leo Express należy do najbardziej niezawodnych przewoźników w Europie Środkowej. U nas nie zdarzają się sytuacje, w których nie działa ogrzewanie ani klimatyzacja. Zapewniamy na to całoroczną gwarancję, a w przeciwnym przypadku zwracamy pasażerom 100 procent ceny biletu. W zakresie komfortu podróży zaoferujemy naszą najlepszą klasę Premium z poczęstunkiem w cenie oraz w pełni regulowanymi fotelami. Jednocześnie dostępne będą również najbardziej przystępne cenowo bilety w klasie Economy już od 9 złotych” – mówi Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Express. 

Strategiczne wzmocnienie rynku kolejowego w Polsce

Regularne, codzienne połączenia oraz nocne kursy mają przyciągnąć zarówno turystów, jak i pasażerów podróżujących służbowo. Wydłużenie trasy do Warszawy, planowane na 2027 rok, znacząco rozszerzy zasięg połączeń Leo Express i uczyni je konkurencyjną alternatywą dla innych przewoźników kolejowych.

Dla polskich pasażerów oznacza to większą liczbę bezpośrednich połączeń międzynarodowych oraz ułatwiony dostęp do czeskiej stolicy i innych europejskich miast obsługiwanych przez Leo Express.

Pociąg LEO Express
Pociąg LEO Express

Powrót autobusów Leo Express do Lwowa

Po przerwie przewoźnik wraca również na trasę do ukraińskiego Lwowa, oferując nowe połączenia autobusowe zsynchronizowane z kursami kolejowymi.

Nowa oferta obejmuje:

  • dwa autobusy dziennie skomunikowane z pociągami Praga – Kraków,
  • jeden autobus dziennie skomunikowany z pociągiem Warszawa – Kraków.

Pierwszy kurs autobusowy ruszy również 1 marca 2026 roku.

Niskie ceny biletów przesiadkowych

Przewoźnik zapowiedział wyjątkowo atrakcyjne ceny biletów łączonych:

  • z Krakowa do Lwowa — od 6 zł,
  • z Pragi do Lwowa — od 56 zł.

To ma uczynić podróżowanie między Polską, Czechami i Ukrainą bardziej dostępnym i wygodnym, łącząc transport kolejowy z autobusowym w jeden spójny system.

Nowy etap rozwoju Leo Express w Europie Środkowej

Plany ekspansji Leo Express świadczą o rosnącym znaczeniu Polski jako rynku przewozów kolejowych i autobusowych. Połączenia obejmujące Pragę, Kraków, Warszawę i Lwów tworzą nowy korytarz komunikacyjny, który ma potencjał przyciągnąć zarówno turystów, jak i pasażerów w transporcie transgranicznym.

Przewoźnik stawia na zwiększenie częstotliwości, dostępność cenową oraz integrację usług — co wpisuje się w europejski trend rozwoju transportu intermodalnego.

Komentarze