Kujawsko-pomorskie z budżetem na 2025 roku. Co z taborem kolejowym?
Blisko 5 mld złotych – tyle na prowadzenie polityki rozwoju ma w tym roku samorząd województwa kujawsko-pomorskiego.
Na łączną pulę wydatków składają środki budżetowe sensu stricte (nieco ponad 2 mld złotych), zaplanowane do uruchomienia w tym roku środki programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza (nieco ponad 2 mld złotych) oraz środki z innych źródeł, w tym Krajowego Planu Odbudowy, które ostrożnie szacujemy na niecałe 400 mln złotych.
Spis treści:
- Jakie rodzaje pojazdów planuje się zakupić do obsługi połączeń regionalnych w ramach publicznego transportu autobusowego i jakie są długoterminowe cele w tym zakresie?
- Jakie nowe trasy kolejowe planuje się uruchomić lub przywrócić w ramach rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego?
- Jakie inwestycje drogowe są planowane w celu poprawy infrastruktury i zmniejszenia uciążliwości tranzytu dla mieszkańców?
Pasażerski transport zbiorowy zawsze wśród priorytetów
Najważniejsze plany finansowe w dziedzinie publicznego transportu autobusowego to zakup nowoczesnych wozów do obsługi połączeń regionalnych, 5 hybrydowych i 7 elektrycznych. To konieczność, bo te połączenia obsługuje obecnie wysłużony tabor. Plany wieloletnie obejmują zakup łącznie odpowiednio 15 i 25 takich pojazdów.
Jeśli chodzi o kolej, to przygotowujemy się do zakupu kolejnych pięciu nowych pociągów elektrycznych i do przywrócenia pociągów do Ciechocinka, a także do uruchomienia nowych pociągów relacji Bydgoszcz-Szczecin, Bydgoszcz-Brodnica, Toruń-Brodnica, Laskowice Pomorskie – Brodnica i (wakacyjnych) Bydgoszcz-Hel. W tegorocznym planie także zwiększenie liczby połączeń na liniach Toruń-Skępe, Bydgoszcz-Chełmża, w kierunku Nakła i połączeń weekendowych na głównych trasach oraz wydłużenie linii w kierunku Kalisk Kujawskich. Dotacje dla operatorów kolejowych będą nas kosztowały 240 mln złotych.
O rekordowych środkach na drogi była tu już mowa, szczegóły znajdą państwo w prezentacji. Należy podkreślić tylko, że prowadzimy zaawansowane przygotowania do budowy kolejnych obwodnic, które wyprowadzą uciążliwy tranzyt poza centra miast i wsi.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze