Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Które pociągi obsłużą nieodebrane jeszcze ED74 i ED160?

inforail
24.02.2023 14:45
0 Komentarzy

Przed PKP Intercity odbiory ED74 i ED160.

Spółka, poprzez wiceministra Macieja Małeckiego, odpowiadającego na interpelację poselską, wskazała połączenia, które mają obsługiwać te jednostki.

Gdzie pojadą?

Mając na względzie oczekiwane zwiększenie podaży miejsc w okresie wakacyjnym, PKP Intercity, podczas planowania rocznego rozkładu jazdy pociągów edycji 2022/23, przewidziało wykorzystanie nowego i zmodernizowanego taboru.

Spółka poinformowała, że jest w trakcie odbiorów 14 zmodernizowanych pojazdów ED74, które kursować będą jako pociągi kategorii IC: Morcinek, Bolko, Sztygar, Jagiełło, Pułaski i Spodek.

Spółka odbiera także nowe jednostki ED160, które zasilą park taborowy i zaczną obsługiwać pociągi IC Wybicki, Osterwa, Kinga w aktualnym rozkładzie jazdy. Po odbiorach następnych pojazdów, będą one wdrażane do obsługi kolejnych połączeń. Spółka podkreśla także, że poza zwiększeniem podaży miejsc, nowy tabor pozwoli na poprawę komfortu podróży.

PKP Intercity jest obecnie w trakcie realizacji największego programu inwestycyjnego w historii. W ramach tych działań, do 27 mld zł (z dotychczasowych 19 mld zł) zwiększają się środki, jakie Spółka zainwestuje do końca obecnej dekady. PKP Intercity podkreśla, że systematycznie dąży do poprawy jakości i komfortu podróży, poprzez modernizację i zakup nowych wagonów o wysokim standardzie i wysokim stopniu niezawodności eksploatacyjnej. Powyższe znajduje potwierdzenie w stale rosnącej liczbie nowoczesnych pojazdów, będących w dyspozycji Spółki. Do końca 2030 r. planowany jest zakup ok. 880 nowych wagonów i modernizacja, z przystosowaniem do aktualnych standardów technicznych, kolejnych 460 wagonów, podczas gdy w latach 2010 – 2015, PKP Intercity zakupiła jedynie 59 nowych wagonów, 20 składów ED 160, 20 składów ED 161 oraz 20 składów ED250. Spółka, poszerzając swój ambitny i długofalowy program modernizacyjny, konsekwentnie inwestuje w nowoczesny tabor, czego efektem jest rosnący poziom komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów.

Komentarze