Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto zastąpi Olkol przy przyspieszeniu siódemek PKP IC? Dwóch zainteresowanych

inforail
07.05.2022 09:45
0 Komentarzy
Dwie firmy odpowiedziały na zaproszenie PKP Intercity do złożenia informacji dotyczącej warunków wykonania napraw na piątym poziomie utrzymania P5 20 lokomotyw serii EU/EP07.

To efekt prawdopodobnego niezrealizowania zamówienia przez Olkol.

Upadłość

Firma z Oleśnicy jest na skraju bankructwa. A to skłania PKP Intercity do szukania opcji rezerwowej. Zainteresowanie przyśpieszeniem siódemek wykazały PESA Mińsk Mazowiecki i Compremum zapewne razem z Mag-Train. Przy czym ta druga propozycja wydaje się mało realna, zwłaszcza że firmy te nie zmodernizowały żadnej lokomotywy dla PKP Intercity.

Przypomnijmy. Jak podały PKP Intercity w 2020 roku, po przeprowadzeniu postępowania zakupowego, PKP Intercity podpisało umowę ze spółką OLKOL na modernizację lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 do prędkości 160 km/h. Zgodnie z kontraktem, całość zamówienia powinna zostać zrealizowana w terminie 32 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zatem do maja 2023 roku. Postanowienia zawarte w kontrakcie nadal obowiązują. Jeżeli chodzi o RFI, czyli zapytanie o informację, to ma ono na celu rozpoznanie obecnych możliwości rynku w zakresie prowadzenia napraw P5 z modernizacją dla lokomotyw EU/EP07 oraz warunkach realizacji takiego zadania w przyszłości. Wynika to z bardzo dynamicznej sytuacji na rynku dostaw, zmian cen usług, wydłużonych terminów realizacji związanych z pandemią koronawirusa oraz nową sytuacją międzynarodową spowodowaną wybuchem wojny w Ukrainie.

Komentarze