Kto zastąpi Olkol przy przyspieszeniu siódemek PKP IC? Dwóch zainteresowanych
Dwie firmy odpowiedziały na zaproszenie PKP Intercity do złożenia informacji dotyczącej warunków wykonania napraw na piątym poziomie utrzymania P5 20 lokomotyw serii EU/EP07.
To efekt prawdopodobnego niezrealizowania zamówienia przez Olkol.
Upadłość
Firma z Oleśnicy jest na skraju bankructwa. A to skłania PKP Intercity do szukania opcji rezerwowej. Zainteresowanie przyśpieszeniem siódemek wykazały PESA Mińsk Mazowiecki i Compremum zapewne razem z Mag-Train. Przy czym ta druga propozycja wydaje się mało realna, zwłaszcza że firmy te nie zmodernizowały żadnej lokomotywy dla PKP Intercity.
Przypomnijmy. Jak podały PKP Intercity w 2020 roku, po przeprowadzeniu postępowania zakupowego, PKP Intercity podpisało umowę ze spółką OLKOL na modernizację lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 do prędkości 160 km/h. Zgodnie z kontraktem, całość zamówienia powinna zostać zrealizowana w terminie 32 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zatem do maja 2023 roku. Postanowienia zawarte w kontrakcie nadal obowiązują. Jeżeli chodzi o RFI, czyli zapytanie o informację, to ma ono na celu rozpoznanie obecnych możliwości rynku w zakresie prowadzenia napraw P5 z modernizacją dla lokomotyw EU/EP07 oraz warunkach realizacji takiego zadania w przyszłości. Wynika to z bardzo dynamicznej sytuacji na rynku dostaw, zmian cen usług, wydłużonych terminów realizacji związanych z pandemią koronawirusa oraz nową sytuacją międzynarodową spowodowaną wybuchem wojny w Ukrainie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze