Kraków: PLK proponuje miastu dodatkowe tory do Płaszowa
Kolej aglomeracyjna, udrożniona komunikacja i parkingi dla setek samochodów w centrum miasta. Dodatkowe tory od Dworca Głównego do Płaszowa mogą rozwiązać szereg problemów Krakowa. Miasto nie jest zainteresowane – pisze Gazeta Wyborcza. Między Dworcem Głównym a Płaszowem biegną dwie nitki torów, co obecnie wystarcza na zaspokojenie potrzeb komunikacji międzymiastowej. Studium szybkiej kolei aglomeracyjnej, opracowane na zlecenie urzędu marszałkowskiego, przewiduje sześć linii kolei aglomeracyjnej, a na to już obecna przepustowość torów nie pozwala. – Jeśli każda linia kursowałaby tylko co pół godziny, to z Dworca Głównego co pięć minut musiałby odjeżdżać pociąg. Dlatego konieczne będzie poprowadzenie dodatkowych torów wzdłuż istniejącej trakcji – wyjaśnia Włodzimierz Żmuda, dyrektor krakowskiego oddziału PLK.
Problemem w realizacji inwestycji może być gęsta zabudowa na całym obszarze starego miasta, stąd pomysł poprowadzenia torów po estakadzie, dzięki czemu zmieściłyby się na obecnie zajmowanej przez kolej przestrzeni. – Nasypy mają w przekroju kształt trapezu, dlatego proponujemy wybudowanie estakady biegnącej bezpośrednio nad istniejącymi torami, która opierałaby się na filarach poprowadzonych od podstawy nasypów. W ten sposób po obu stronach istniejącego torowiska udałoby nam się zmieścić po jednej nitce torów – przekonuje Żmuda. Szczegóły w Gazecie Wyborczej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze