Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: PLK proponuje miastu dodatkowe tory do Płaszowa

inforail
23.09.2010 20:37
0 Komentarzy

Kolej aglomeracyjna, udrożniona komunikacja i parkingi dla setek samochodów w centrum miasta. Dodatkowe tory od Dworca Głównego do Płaszowa mogą rozwiązać szereg problemów Krakowa. Miasto nie jest zainteresowane – pisze Gazeta Wyborcza. Między Dworcem Głównym a Płaszowem biegną dwie nitki torów, co obecnie wystarcza na zaspokojenie potrzeb komunikacji międzymiastowej. Studium szybkiej kolei aglomeracyjnej, opracowane na zlecenie urzędu marszałkowskiego, przewiduje sześć linii kolei aglomeracyjnej, a na to już obecna przepustowość torów nie pozwala. – Jeśli każda linia kursowałaby tylko co pół godziny, to z Dworca Głównego co pięć minut musiałby odjeżdżać pociąg. Dlatego konieczne będzie poprowadzenie dodatkowych torów wzdłuż istniejącej trakcji – wyjaśnia Włodzimierz Żmuda, dyrektor krakowskiego oddziału PLK.
Problemem w realizacji inwestycji może być gęsta zabudowa na całym obszarze starego miasta, stąd pomysł poprowadzenia torów po estakadzie, dzięki czemu zmieściłyby się na obecnie zajmowanej przez kolej przestrzeni. – Nasypy mają w przekroju kształt trapezu, dlatego proponujemy wybudowanie estakady biegnącej bezpośrednio nad istniejącymi torami, która opierałaby się na filarach poprowadzonych od podstawy nasypów. W ten sposób po obu stronach istniejącego torowiska udałoby nam się zmieścić po jednej nitce torów – przekonuje Żmuda. Szczegóły w Gazecie Wyborczej.

Komentarze