Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Jedna kolejka do kas

inforail
27.06.2013 18:21
0 Komentarzy

PKP Intercity rozpoczęły testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Kraków Główny. Rozwiązanie ma na celu zwiększenie komfortu klientów oraz skrócenie czasu oczekiwania w kolejce. Pilotaż potrwa miesiąc.
System zarządzania jedną kolejką od kwietnia testowany był na największym krajowym dworcu – Warszawa Centralna. W tym czasie, PKP Intercity SA zanotowała średnio 16% wzrost efektywności obsługi pasażerów. Wdrażając nowe rozwiązanie przewoźnik poszukiwał prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach.
System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Po obiecujących wynikach pilotażu zdecydowaliśmy, że rozwiązanie zostanie wykorzystane również na tych dworcach, które notują duży przepływ podróżnych. Od czwartku 27 czerwca z jednej kolejki korzystać będą pasażerowie z Krakowa –powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.
Testowany system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 10 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.
Poza Krakowem i Warszawą system zarządzania jedną kolejką testowany będzie w najbliższym czasie jeszcze w Gdańsku i Wrocławiu.
System zarządzania jedną kolejką do kas to jedno z wielu wprowadzanych w ostatnim czasie udogodnień w obsłudze klientów PKP Intercity. Wśród pozostałych można wymienić: pełną rezerwację miejsc w pociągach, uproszczenie zakupu biletów przez Internet czy urządzenia mobilne, możliwość płacenia kartą za bilet na pokładzie wszystkich pociągów, rozwój sieci biletomatów w całym kraju.
Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator.

Komentarze