Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec dostaw składów PESY do Włoch

inforail
12.04.2021 10:45
0 Komentarzy

Zakończyły się dostawy spalinowych składów wyprodukowanych przez PESĘ dla włoskich kolei państwowych Trenitalia.

Co prawda producent nie chwalił się tym wydarzeniem, ale faktem jest, że 29 marca 2021 roku kontrakt został zamknięty. Łącznie we Włoszech kursuje 99 polskich pociągów.

Ostatnia transza obejmowała 14 składów ATR220Tr. To trzyczłonowe zespoły trakcyjne przeznaczone do przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym.  Obsługują one regionalne połączenia na terenie całych Włoch, między innymi w rejonie Bari, Bolonii, Florencji, Padwy, Mediolanu czy Pizy. Kontrakt na dostawę pojazdów został podpisany w 2013 roku i obejmował prawo opcji. Po zrealizowaniu głównej dostawy z umowy ramowej Trenitalia zdecydowała się w marcu 2018 roku zamówić kolejnych 14 pojazdów. Jak podała PESA realizacja całego kontraktu miała zakończyć się do stycznia 2021 roku. Ostatecznie udało się to w marcu br.

O składach

ATR 220 to spalinowa jednostka wyposażona w nowoczesny napęd silnikami wysokoprężnymi spełniającymi najnowsze normy emisji spalin poziom III B i przekładnię hydrodynamiczną gwarantującą płynność i wysoką dynamikę jazdy. Pojazd charakteryzuje się nowoczesnym designem i kolorystyką, przyjaznym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej, WiFi oraz monitoring. Maksymalna prędkość pojazdu to 130 km/h.

ATR 220 został zaprojektowany i zbudowany z myślą o obsłudze pasażerskiego ruchu regionalnego i międzyregionalnego. Jego konstrukcja i wyposażenie zapewnia duży komfort podróżowania przy znikomym oddziaływaniu na środowisko. Pojazd wyposażony jest w absorbery przejmujące energię podczas zderzenia, zapewniając tym samym zwiększone bezpieczeństwo podróżnym i obsłudze.

W części wielofunkcyjnej pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, a także dla pasażerów z dużym bagażem. Wejście niepełnosprawnym zapewnia rampa manualna, służy im również jedna z kabin WC z automatycznymi drzwiami. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę w warunkach upalnego lata oraz temperatur zimowych. DMU jest dostosowany do obsługi peronów o wysokości od 300 do 760 mm.

Komentarze